Software update problemen

Ik heb wederom problemen met de software update.Via software upate wordt er gekeken welke onderdelen moeten worden gedownload en daarna is het weer afgelopen => Stopt Onverwacht. Moet ik weer een java applicatie downloaden???

heb ik ook wel eens gehad, maar als ik het dan via de systeemvoorkeuren dee dee hij het wel, probeer dat eens.

Anders even herstarten. Niet alleen uitloggen, maar volledig herstarten. Dit hielp bij mij laat st ook. Eerst inderdaad update problemen, na herstaart niks geen punt meer!

helaas, lukt nog steeds niet. Andere opties wellicht??

Wellicht helpt het om een nieuw account aan te maken en te testen of het downloaden van software updates onder dat account wel werkt. Alle updates zijn voor alle accounts beschikbaar, dus het kan geen kwaad om een 'download' account aan te maken.

Soms zit er een ‘fout’ in het huidige account en helpt het om een nieuw account aan te maken.

Een alternatief is de update downloaden van de site van Apple. Dat schijnt betrouwbaarder te zijn dan Software Update. Tenzij je er als de kippen bij wil zijn met die updates is het trouwens een goed idee even te wachten tot de update volledig bugvrij is. t' Is niet de eerste keer dat na een update een en ander niet meer werkt. :evil: Ofwel sluipt een foutje in de Software Update zelf, zoals onlangs dat akkefietje met de Quicktime update die was veel en veels te groot.

heb nu maar alles stuk vor stuk geinstalleerd via de apple site. Kan niet de bedoeling zijn "in terms og" gebruikersvriendelijkheid maar ja werkt wel.

Ja ik weet het, handig is anders... Heb me er ook een tijdje mee uit de slag getrokken nog onder OS 9. Een andere, meer radicale oplossing is een clean install... Moet je toch af en toe eens doen, als je versie na versie boven elkaar zet komen er vroeger of later toch problemen.