Software update, Reboot !?

Aloha,

Ik vroeg me eigenlijk af … Kun je ook een software-update installen zonder te rebooten ?
Voor een server is het eigelijk wel leuk dat je niet hoeft te herstarten. En onder het mom van we draaien Unix … Dan zouden we toch niet de hele mac opnieuw hoeven te starten?

Kun je niet de update installen en dan alle services opnieuw starten?
Ik wordt nu namelijk verplicht de mac opnieuw op te starten…

Cheerio,

Derek

Ik zou zeggen probeer het, maar ik vermoed dat er zaken zijn die toch echt die reboot nodig hebben. Soms heb je updates waarbij het niet noodzakelijk is, maar dan gaat het niet om het systeem... :?

Het kost toch geen enkele moeite om even opnieuw op te starten als een updater daar om vraagt. En hoe vaak komt dat nou voor? Bovendien, Mac OS X is binnen een minuut of twee weer volledig up and running, terwijl de zware IBM en Silicon Graphics Unix workstations en servers die we op ons werk hebben daar wel 10 minuten over kunnen doen. En ja, ook Unix systemen moeten gereboot worden als er een nieuwe versie van de kernel is geinstalleerd.

Hmm, dat zou het inderdaad wel kunnen zijn ... De kleine Kernel-Updates die er voor zorgen dat een reboot nodig is ..

Thanks!