Software voor sluiten DVD's

Beste Maccers,

ik heb regelmatig problemen met het bakken van DVD.s, ik werk met een Imac 1,25 Ghz, 512 Mb geheugen en Panther 10.3.5 in deze imac zit een Sony RW DW U10A superdrive.
Ik brand Cd’s met Toast 6.03.
Ook heb ik al diverse media gebruikt, tot de de DVD-R 's van Apple zelf die trouwens ook fout gaan.

Inmiddels ben ik er al achter dat ik mijn Mac opnieuw op moet starten omdat het anders helemaal fout gaat. (ik vindt dat overigens een slechte zaak).

Het meeste komt op dit moment voor dat de DVD perfect brand maar dat de DVD niet gesloten wordt, zolang je de DVD niet uitwerpt werkt deze perfect. maar na het afsluiten kan deze niet meer gemount worden.
Kortom ik heb momenteel een een uitval van 50 % en dat begint met te vervelen.

Nu weet ik dat op windows aparte programmatuur beschikbaar is waarmee je DVD.s achteraf kan sluiten,is er dergelijke software ook voor de mac.

[edit] even een andere.... heb je "fastDVDCOPY2" aleens geprobeerd... www.fastdvdcopy.com

[/edit]

wat zijn je instellingen in toast?

Je zou een ander brandprogramma kunnen proberen, om uit te sluiten dat het aan je drive of de DVD's ligt...

deze bijvoorbeeld…
http://www.radicalbreeze.com/blaze/index.html

Beste Johnny Cash

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik heb moeite om op de site te komen.
Mijn instellingen in toast zijn gewoon de standaarinstellingen, best mogelijke snelheid, buffer underrun, close disk, geen verify en de normale instelling na het schrijven van de CD mounten enz.

Dus geen rare instellingen en ik heb uiteraard alle meerdere instellingen geprobeerd.

geen probleem... maar vet vervelend voor je en ik kan je alleen als advies geven gebruik een ander programma... zoals dvdfastcopy of het programma dat Unsound je aangeraden heeft. mocht dit nog niet lukken dan is er toch iets niet goed aan je brander.

btw… heb je Toast aleens opnieuw geïnstalleerd?

succes ermee!

heb je in de recorder settings - advanced - aangevinkt dat Toast na het branden automatisch de schijf moet afsluiten ?

Uiteraard heb ik dit geprobeerd, staat standaard aan zelfs,

Als je gaat branden in toast dan krijg je toch een menu te zien met daarop de optie write session en write disc. Klik write disc aan en dan sluit hij de disc af. Als je hem op write session laat staan dan sluit hij hem niet af omdat je er dan nog wat bij kan zetten

Vervelend misschien dat ik het vraag maar: Permissies hersteld?

Als ik rare dingen op mijn Mac meemaak, dan is het eerste wat ik doe de permissies herstellen en ervoor zorgen je dat je geen troep software als Application Enhancer hebt draaien. Veel mensen denken tegenwoordig al snel dat het aan de hardware ligt, maar het zijn vrijwel altijd software problemen.