softwarematig beeld verdelen over 2 monitors - gebruik 2 monitors bij nieuwste imac

Ik werk met de nieuwste imac osx, met vast lcd scherm en mogelijkheid tot aansluiting extra vga monitor, In pincipe geeft een tweede monitor qua beeld een exacte kopie van het lcd scherm toch ik ben opzoek naar software -als die bestaat- om softmatig het beeld over de beide monitoren te kunnen verdelen, bv het werkveld op de een, de tools op de tweede monitor. Wie kan mij helpen?

Hier heb je geen extra stukje software voor nodig!

Ga naar "Systeem voorkeuren -> Beeldschermen" kies dat het tabblad "Verdeling" (of iets degelijks) vink dan daaronder "Spiegel Beelschermen" uit.

Je kan nu ook de twee schermen slepen indien deze anders vanelkaar staan.

Succes!

De IMac is toch echt alleen maar geschikt voor spiegelen; er zitten (en passen) geen twee kaarten in om 2 monitoren apart aan te sturen. Jamer maar helaas dus...

bedankt voor de reacties. In de nieuwste imac zit die optie 'spiegelen beeldscherm' niet. vandaar mijn vraag of het misschien software-matig kan?

je moet dan een G4 hebben met een Twin-view videokaart zodat je 2 schermen kan aanstuuren software-matig is het helaas onmogenlijk