Softwarematig externe hd mounten

Hallo allemaal,

Als ik mijn externe harde schijf unmount via finder dan moet ik de hd telkens opnieuw starten om het weer gemount te krijgen. Kan ik dat software-matig regelen i.p.v telkens de aan/uit knop te gebruiken van mijn externe schijf? Hardwarematig mounten is slecht voor me harde schijf, het is net een koude start van een motor.

Best Regards.

Ja, dat lukt via de terminal. Ik ben even het commando kwijt, alleszins met "mount"

[quote:71b2d4ad34="klaus"]Ja, dat lukt via de terminal. Ik ben even het commando kwijt, alleszins met "mount"[/quote:71b2d4ad34]

Terminal is te ver gezocht voor mij. Dit moet wel lukken met behulp van een script of er bestaat al een optie in tiger alleen kan ik die niet vinden.

Regards

Ja, maar een terminalcommando kan je ook koppelen aan een applescript die makkelijk toegankelijk is voor de gebruiker.

Kan toch gewoon met Schijfhulpprogramma...

[b:3145f0fd21]Inderdaad met de Disc Utility[/b:3145f0fd21]. Ik heb er nog niet aan gedacht. Fijn en dank. Echt fijn. Het is daarom zo handig om de schoonmaakprogramma'tjes alleen te willen laten benutten voor de HD van de iMac zelve en niet nog tien minuten extra de externe disks te besnuffelen. Maar de externe HD moet natuurlijk wel met de transformator aanstaan, dat wel.

Ok thanks iedereen, ik zal er vanavond naar kijken. :wink:

greetings