SoftwareUpdate en Safari Crashen !!!!!

Sinds ik mijn 10.3.4 hebt (update) kan ik niet meer software update draaien, hij doet het wel en zoekt gewoon naar nieuwe updates (hij vind ze ook ) maar als ik akkoord gaat met de voorwaarden ofwatever, dan gebeurt er helemaal NIKS, en na een paar seconden is ie weg (onverwachts gestopt) oftwel gecrasht. precies hetzelfde probleem heb ik nu ook met safari, hij start op maar zodra hij een page moet laden crasht ie en wordt onverw8 gestopt

verder werkt alles kwa software en hardware perfect, behalve de softwareupdate en safari
weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ,zonder mijn systeem opnieuw te installeren (heb namelijk teveel aan software en ben lui om het allemaal opnieuw te installeren)
bvd :apple:

Probeer de updates eerst alleen te downloaden en dan pas te installeren. menu=Update--->download only

Installeer alleen safari opnieuw.

Al eens geprobeert om de preferences te verwijderen en de permissions te herstellen?

hoe kan ik de preference verwijderen ,want dat zou wel helpen (hoop ik) ,en software update zoekt de updates- vindt ze - er staat erbij instaleer de 16onderdelen en dan bam CRASH dus ik kom niet echt ver

Verwijder het bestand com.apple.Safari.plist om de prefernces voor Safari te verwijderen en het bestand com.apple.SoftwareUpdate.plist om de preferences voor Software Update te verwijderen. Permissions herstellen doe je met het Schijfhulpprogramma.

ik heb ze verwijdert en de schijf hersteld,maar nog steeds crasht ie als ik de updates wil installeren

Misschien een schone installatie van je originele 10.3 en dan de combo update 10.3.4 van de Apple site downloaden? Schijnt problemen op te lossen.