Sommige apps starten niet meer op!

Suddenly starten applicaties als Safari en aMSN niet meer op. Icoon stuitert 1 maal en daarna gebeurt er niets.

In de systemlog vind ik voor Safari niets, in de windowserver log daarintegen:

Apr 03 18:10:49 [186] kCGErrorIllegalArgument: CGXPostEventByConnection: invalid connection

Deze regel verschijnt telkens als ik Safari of aMSN probeer op te starten. Vreemde is dat geen enkele andere applicatie problemen geeft.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

iBook G4 800Mhz, Panther 10.3.3

Geen idee wat direct de oorzaak zou kunnen zijn, maar probeer eens de permissies te herstellen (/Programma's/Hulpprogramma's/Schijfhulpprogramma). Succes.

Dat zelfde probleem heb ik ook!!

1 Het spel abracabra werkt niet… stuitert en stopt
2 Activiteitweergave stuitert … en stopt
3 MSN 4 werkte ook niet! NU een andere msn 4 die wel werkt (opnieuw gedownload)

echt heel gek

het programma icoon uit de dock slepen los laten en je ziet een wolkje. naar het orginele programma gaan en selecteren slepen naar dock.

heeft bij mij geholpen

gerard

[quote:32b7eb7bbb="pbgerard"]het programma icoon uit de dock slepen los laten en je ziet een wolkje. naar het orginele programma gaan en selecteren slepen naar dock.

heeft bij mij geholpen

gerard[/quote:32b7eb7bbb]

jaa dat weet ik ondertussen ook al wat maandjes.

zelfs als ik het Programma Orgineel naar de dock sleep of open klapt ie er meteen uit!!! :evil: wordt wel GEK :mrgreen:

dan lijkt mij een oplossing het programma opnieuw te installeren. of kan het zijn dat het geheugen vol is misschien ?

Heb je überhaupt al een keer je computer herstart?

Het geheugen is in ieder geval echt NIET vol dat kan gewoon niet.

opnieuw installeren kan dat probeer ik nu ff met die abracadabra maar hoe ik Activiteiten weergave opnieuw moet installeren??

ik ga 10.3.3 niet opnieuw installen hoor!! lijk wel gek

YESSSSSSSSSSSS WERKT NU WEL!! HEB ALLES ±±± 2 KEER GECONTROLEERT EN HERSTELD MET DE SCHIJFHULP! EN HET WERKT!!!!

JIPPIE!!! YEEEHAAAA WHOEHOE!!! JOEPIIE DE POEPIE!!! :stuck_out_tongue:
:smiley: :stuck_out_tongue: :wink:

Thx ! (Topic_closed)

perfect ;-)

Mannen, bedankt voor alle goede tips.

Ik heb inmiddels:

• rechten hersteld;
  • opnieuw opgestart;
  • icoontjes uit dock gesleept, nieuwe erin.

Result = 0 :frowning: helaas nog steeds exact dezeflde problemen.

@Himac: bij jou werkte het na herstellen van rechten wel?

Wat ik van mijn mac-collega's hier heb geleerd is dat Unix weinig onderhoud nodig heeft want dat doet ie zelf (midden in de nacht). En wie heeft zijn mac 's nachts om 3 uur aan staan? Niemand! Daar hebben ze wat op bedacht:Cocktail. Ik heb het gedownload en het heeft mij al een paar keer geholpen.

Heb je rare verschijnselen ga dan even je premissies herstellen.
En laat in Cocktail even de scripts draaien.

Tevens kunnen teveel open staande fonts voor de meest gekke verschijnselen zorgen! (bijvoorbeeld het missen van je PMS kleuren in Illustrator)

succes![b:5be2dc3ec3][/b:5be2dc3ec3]

[quote:d3c41ed8e6="Lytstomke"]En wie heeft zijn mac 's nachts om 3 uur aan staan? Niemand![/quote:d3c41ed8e6]

Ik denk dat dat best nog wel eens mee kan vallen. Ik bijvoorbeeld sowieso al wel omdat ik ook 's nachts automatisch mijn server backups laat “trekken” van een aantal andere computers, waaronder mijn iBook. Volgens mij zijn er wel meer mensen die 'm gewoon niet uitzetten om de een of andere reden, al is die reden misschien alleen luiheid. :stuck_out_tongue:

Na wat onderzoek kom ik meer vreemde dingen tegen in mijn /var/log/windowserver.log; direct na het opstarten:

Apr 03 17:38:30 [186] kCGErrorIllegalArgument: CGXSetWindowListTags: Operation on a window 0x1 not owned by caller SecurityAgent
Apr 03 17:38:31 [186] kCGErrorIllegalArgument: CGXOrderWindow: Operation on a window 0x1 not owned by caller SecurityAgent
Apr 03 17:38:43 [186] kCGErrorFailure: CGXDisableUpdate: UI updates were forcibly disabled by application “SystemUIServer” for over 1 second. Server has re-enabled th
em.

Misschien is dit de oorzaak?

kan het niet zijn dat ie programma's probeert op te starten die er niet meer zijn of niet goed zijn kijk even bij systeemvoorkeuren-accounts-opstarten en zie wat de mac opstart

gr gerard

@pbgerard: alleen de GeekTool wordt automatisch opgestart!

Inmiddels heb ik de originele Safari weggegooid en een nieuwe gedownload. Deze werkt wel goed! De applicaties opnieuw installeren is dus kennelijk een oplossing voor dit probleem. Alhoewel ik wel ouderwetse Windowskriebels krijg van dit soort oplossingen (ik weet liever wat echt het probleem is)…

Maar okay, het werkt weer! Dank u allen voor de suggesties!

Grtz, Jim