Sommige email komt nooit binnen - Kabel internet en hosting

Weet iemand hoe het kan dat [i:post_uid9]sommige email[/i:post_uid9] niet aankomt in mijn mailbox?

Tot voor kort had ik dit probleem nooit. Het enige dat anders is, is dat onze kabelboer, priority nu niet meer ook onze hosting doet. Ze waren veel te duur en veel te vaak kon ik geen contact krijgen met de server als ik mail checkte. (Ik ken bijna alle helpdesk-medewerkers uit mijn hoofd!)

Onze hosting wordt nu ergens anders verzorgd en dat bevalt verder prima. Uitgebreide statistieken en onbeperkte pop3 accounts, php, webbased email etc. Perfect eigenlijk!

Toen ik de hosting nog door UPC (Priority Telecom) liet verzorgen was er geen probleem (behalve de gebruikelijke geen verbinding). Maar nu zit de hosting ergens anders dan de provider. Dit vond UPC erg lastig. (Waarom eigenlijk?)

Ik heb bij Adhosting een check laten uitvoeren en waren geen problemen. (Aardige helpdesk trouwens). In het verleden lagen de problemen altijd bij UPC. Dus dat zal nu ook wel zo zijn?

Hoe kan het dat sommige mail wel doorkomt andere niet? Je zou zeggen ligt aan die klanten, maar het zijn er nu al drie, die onafhankelijk vanelkaar ons proberen te mailen. (via verschillende providers).

Komt deze mail dan ook terug?

Adriaan

let ook op je reclamefilter/junkfilter! is er ook nog niet zo lang.... en kan tegelijk met de omschakeling zijn gekomen?

Welke mail Adriaan? Voor zover ik weet functioneerd mijn '@macosx.nl' wel naar behoren.  ;)

Ik gebruik op dit moment nog de 'classic' outlook* voor de mail. Maar bij zowel de peecee'tjes hier als de macjes komt mail van sommigen nooit aan. Ook grote namen als Acera.

Het lijkt me dat het aan de hosting ligt, aan de provider of aan de email van de derden waarmee het fout gaat. Alleen als het de hosting is, kan het dan zo selectief fout gaan? Wordt sommige mail niet 'doorgegeven'?

(*Ja mensen, ik ken de voordelen van Apple's 'mail', maar wacht nog even op de Jaguar CD die binnen niet afzienbare tijd binnenkomt. Tot die tijd blijft outlook nog ff draaien)