Sommige mp3-files 'lijken' onmogelijk te taggen

Hallo Mensen,

Ik ben m’n muziek archief aan het taggen met MP3 ID3X (*). Nu blijkt het zo nu en dan onmogelijk om een enkele mp3-file van een bepaald album te taggen. Of met een ander album: Dat bijvoorbeeld juist alleen de artiestnaam van alle file’s van dat album niet te taggen zijn.
MP3 Rage heb ik ook geprobeerd om mee te taggen. Maar met beide progjes kreeg ik de foutmelding, dat de tag niet geopend kan worden. (De mp3-file’s zijn wel gewoon af te spelen in iTunes.)
Bij het laatst genoemde album gaat het overigens om opnames die ooit eens door iemand van cassette zijn geripd. Maar ja, mogelijk is dat met een windows-progje van bagger kwaliteit gebeurt. Dat kan ik van hier niet achterhalen.

Nu is m’n vraag: Is dit mogelijk nog te unlocken? Of betekent dat, dat de file’s dan gewoon corrupt zijn?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.

Groet, Marco :slight_smile:

(*) Met de zoek-functie kwam ik de meeste vragen over taggen, in het iPod en iTunes-forum tegen. Maar omdat m’n vraag niets met iTunes te maken heeft, heb ik m’n vraag toch maar hier geplaatsd.

Je kan in iTunes de ID3 tags converteren via het 'geavanceerd' menu. Neem dan de laatste versie, moet lukken. Of wat mij ook al overkomen is, is dat mp3's overgezet van op een cd-rom of zo niet de juiste permissies krijgen. Je moet dan die gewoon even zetten op 'lezen en schrijven'.

Aha. Dank je wel.

(Ik ben nu niet waar m’n wèl Mac is… :smiley: Dus kan het even niet checken.) Maar ik neem aan dat het dan nog niet in de ID3-tag zelf word gewijzigd?