Sommige toetsen Macbook Air doen het niet meer

Beste mensen,

Sinds gisteren laten 2 toetsen van m'n Macbook Air (2012) het afweten. Eerst deden de linker shift en de O niets meer. Ondertussen werken ze wel weer alleen de linker shift doet heel gek. Ik kan wel hoofdletters typen met de schift, maar als ik de toets gebruik bij een sneltoets (bv cmd+shift+a om snel naar programma's te gaan) dan doet de shift het niet. Ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen.
Ik zou een aantal opstart resets (praam/nvram) willen doen, maar dat gaat ook niet omdat ik een firmware paswoord heb ingesteld. De enige reset die je dan kan doen zonder een firmware paswoord is een SMC reset, maar daar heb ik de linker shift voor nodig, en die laat het dus afweten.
Als ik een extern toetsenbord aansluit blijkt de shift ook niet te werken, dus het is niet enkel de toets maar het is ook iets softwarematig. Ik heb m'n systeem (10.8.2) als eens opnieuw geïnstalleerd... maar ook dit bracht geen enkele verbetering.

Iemand nog een idee om dit op te lossen alvorens ik m'n laptop binnenbreng voor herstel?

Alvast bedankt,
Jonas

en als je dat firmware paswoord er even af haalt ??

Dat lukt me dus om 1 of andere reden niet. Hij blijft maar aangeven dat het firmware paswoord fout is, terwijl ik 100% zeker ben van het paswoord. Dus het zou kunnen dat daar ook iets van een toets niet goed werkt waardoor ik m'n paswoord niet kan ingeven. En een firmware paswoord word volgens mij nergens opgeslagen (sleutelhanger of zo). En frmware paswoord kan je niet softwarematig resetten?

Jonas

Kerstmis komt er aan! Dit is een leuk cadeau! 50% korting: 99,26 dollar 7 "Android 4.0 A10 1.5G 3G Tablet http://int.kz/lg
zo volmaakt, zo geweldig! Ik zag deze tablet online, de prijs is zo aantrekkelijk.
ten zeerste aanbevelen!

[img]http://www.vkmag.com/?ACT=24&fid=9&aid=8351_08qT2k8plUSbYd0br2lW&board_id=1[/img]

Mooi :angry:

Nee, dan zou het wel een slecht password zijn he.

Extern toetsenbord geprobeerd? Al naar een APR of beter (AASP, APSP) geweest?

Bij een extern toetsenbord werkt de linker shift ook niet. Nog niet naar een APR... Geweest, dat is de volgende stap, maar ik hoop een oplossing te vinden voor ik hem voor herstel moet binnen brengen want dan ben ik m'n laptop 10 dagen kwijt.

Jonas

Ook niet in recovery opstart?