sonos bespelen vanaf time capsule

ik heb net een time capsule gekocht. Mij was verteld dat ik mijn muziek (opgeslagen CD's) op mijn sonos network hier vandaan kon afspelen zonder mijn imac / itunes aan te laten staan. het lukt mij echter niet om een muziek map aan te maken op de time capsule. Kan iemand mij helpen? dank!

Je sleept de map met muziek -en dat mag gewoon je iTunes map zijn- op je TC, en die wijs je toe aan de Sonos via de Sonos voorkeuren>Muziekbibliotheek.
Het kan dus niet de muziek zijn die in de Time Machine back-up zit, mocht je die op de TC hebben (wat me wel logisch lijkt).
Laat maar horen waar het precies mis gaat.

hartelijk dank voor je snelle reactie. Dat had ik al geprobeerd. `Helaas lijkt het "gedisabled" te zijn om òf een nieuwe map in TC te maken òf er iets naar toe te slepen. Tips zijn welkom!

Begrijp ik dat je geen map of bestand naar je TC kunt slepen?
Dan doet die Sonos er nog helemaal niet toe, maar heb je een TC probleem.
Je het een Mac, neem ik aan?!
Als je in de Finder een bestand naar de TC sleept, die ook in de linkerkolom staat, wat gebeurt er dan? Hoe heb je gesleept?

Eens met GoeieDag.
Kijk even naar de rechten op de TC, waarschijnlijk zit daar iets fout.

Stirf, dank voor je reactie. dat zou goed kunnen. hoe moet ik die aanpassen? (ik ben niet heel handig met Mac).

Heb het nog eens geprobeerd om de music map te verslepen en krijg nu foutmelding: "Het onderdeel 'Music' kan niet worden verplaatst, omdat 'Time Capsule xxx' niet kan worden gewijzigd".

Via Finder naar de TC gaan en dan cmd + i of rechtermuisknop Toon info. Onderaan moet everyone op schrijven en lezen staan.

De TC is een netwerkschijf, en heeft dientengevolge niks met die rechteninstelling te maken. Die zijn dan ook niet op deze manier in te stellen.

Gust, heb je al eens geprobeerd een andere map naar de TC te verslepen?
Staat er trouwens al wat anders op die TC? Een Time Machine back-up bijvoorbeeld?

Ik zie het al; jij plaatst het ding niet goed. Je moet niet naar het 'root-level', maar in de HD. Dat is dus de naam zoals je de HD van de TC hebt genoemd in het AirPort-configuratieprogramma.
Daarin, onder de tab 'Schijven', moet je wel bestandsdeling aanvinken.

@GoeieDag: je hebt gelijk. Ik heb het vanavond geprobeerd en het lukte me niet. Vervolgens heb ik diep moeten graven in mijn grijze massa en je dient het inderdaad in het Airport configuratieprogramma in te stellen (wat ik 3,5 jaar geleden heb gedaan). Dat heb je met goed werkende spullen, je hoeft er niet meer naar om te kijken :wink:

Het zal wel niet dringend zijn bij Gust, want anders zou ie wel in contact blijven via dit draadje...?!

het is wel degelijk dringend, maar ik was op reis. zit nu voor het eerst weer achter mijn mac. dank voor alle tips maar ik ben er nog niet uit. Ik maak uit GoeieDag's opmerkingen op dat ik een HD (harddisk?) aan moeten maken op de TC. op het airport configuratie programma lijk ik alleen maar schijven te kunnen wissen en niet aanmaken. Doe ik iets verkeerd? bvd.GB

De Time Capsule basisstation heeft een naam, de schijf (inderdaad: een HD = Hard Disk) heeft ook een naam. Zie AirPort-configuratieprogramma.

Als je in de linkerkolom van de Finder op de TC klikt, wat zie je dan? Als het goed is een map, want zo maakt de schijf (en elke andere aangesloten schijf) zich kenbaar. In die map moet je de muziek slepen.

Hier een voorbeeld:
de TC hier heet: JP's TimeCapsule, en de HD heet: Data (Met nog een tweede HD -of partitie- zichtbaar.)
Je zou in dit geval dus de muziek slepen in de map (=HD) 'Data', waar die twee sparsebundles staan.

[img]http://pondini.org/TM/Works_files/4%20sparse%20bundles.jpg[/img]

Gust, weer op reis?

Beste mensen,
Ik lees zojuist dit hele verhaal. Interessant! Maar vraag van mij ertussendoor: kun je op deze manier ook je muziek afspelen via je Apple tv/geluidsinstallatie ???

Nee, met die Apple TV kun je niks icm Sonos.
Wel met je eigen geluidsinstallatie; moet je deze aanschaffen en aansluiten: http://www.sonos.com/shop/products/connect

Maar... Hee, oehoe, GustB, waar ben je? Ik ben toch niet voor niks moeite aan het doen om je te helpen?!
:sealed: