Sony Clie PDA op Mac syncen, gaat dit

Een Palm op een mac is geen probleem, duidelijk. Maar ik heb gelezen dat een Sony Clie PDA, met Palm OS, niet te syncen is op een MAc en dat je dan net als bij een Windows Mobile PDA 3th-party software nodig hebt.

Kan iemand me hier duidelijkheid over verschaffen.
Ik heb de Suny Clie NZ90 op het oog.

Ik had de Sony Clie UX50 en heb daar inderdaad het pakketje 'Missing Link' bij gekocht.

Geen enkel probleem. Zelf heb ik een Tungsten en mijn vrouw een Sony Clie. Beide syncen met mijn Mac. De laatste dus ook wat betreft de PIM-functies (adressen, agenda, enz). Voor de andere functies heb je inderdaad Missing Sync om te kunnen syncen tussen Mac en Clie (zie http://pdassi.nl/product.php?pf=palmos&prod_id=2122 ) nodig.

In het forum van de Palmclub http://pdaclub.nl/forums/ kun je hier trouwens vele threads over vinden.

PIM info dus wel, waar niet dan. Software installeren enzo, kan dat standaard?

[quote:aa327580b6="buxx"]PIM info dus wel, waar niet dan. Software installeren enzo, kan dat standaard?[/quote:aa327580b6]

Alle dingen die de Palm standaard heeft syncen met de Clie ook met Palm Desktop. Alle zelf geinstalleerde programmas die hun eigen conduit hebben syncen. Alles wat je zelf installeert backt up… Alleen voor de zaken die specifiek voor de Clie zijn (fotoviewer bijvoorbeeld) heb je Missing Sync nodig.

NZ90? Dat is misschien wel de (letterlijk) grootste flop die Sony op de markt heeft gebracht. Doe het niet voor de camera, je bent beter af met een losse digicam. Daarbij is de NZ90 nog een model waar Sony alles nog beperkt heeft. Denk daarbij aan het CF slot (alleen WiFi van Sony en met gehackte drivers kan er geheugen met beperkte functies in) en geluid (geen 3rd party software mogelijk, tenzij weer met een hack).

Als ik jou was zou ik kijken naar de laatste modellen van Sony, met name de TH55 (volwaardig PalmOS 5) en anders voor de PalmOne modellen zelf.
En Sony is gestopt met productie van de Clié in de VS en Europa, support is er nog wel.
Kijk anders ook op 1SCR (voormalig Cliésource).

De TH55 is zeker ook mooi, maar ook een stuk duurder. Of weet je nog een goedkope in de aanbieding.

Prijzen weet ik niet, zie dan ook niet zoveel Clié's meer in de winkels. Maar waarom Sony? PalmOne heeft zeker goede pda's en daarvan weet ik dat ze over het algemeen goedkoper zijn dan de Sony's.

In het tweedehands circuit ben ik vooral sonys tegen gekomen. De palm die op marktplaats staan zijn vooral de III en de V, met mono display.

Ik heb net een Clie UX50 gekocht , echt een beestig ding :P IK ben daar op nu dit bericht op aan het typen :o Nog niet gesynct met mijne PB, maar ik hou je daar op de hoogte :)

Ik wil mijn sony clie T-625c syncen met mijn PB. Ik hoef dit maar 1 x te doen want daarna wil ik de sony verkopen.

En daarom vin ik het een beetje overbodig om een stukje software te kopen.
Wie kan mij helpen aan sharware of freeware? Waar kan ik dat vinden?

Nee, gratis software is er niet voor. De enige oplossing, niet zaligmakend hoor, is 'missing sync'.

wie heeft missing sync voor mij?

[quote:cf511ffb0e="Movimentum"]wie heeft missing sync voor mij?[/quote:cf511ffb0e]

Ik heb missing sync nog niet gekocht.
Je kan wel op versiontracker de trail versie van dit prog downloade<
Hopelijk helpt dit je verder :wink:

ok dankjewel. ik heb het geprobeerd, ben niet zo handig met dat soort dingen. Maar klopt het dat bij versiontracker alleen updates te downloaden zijn. Het is me dus niet gelukt, misschien een andere methode of site. Of zou ik missing sync van iemand 1 xtje mogen lenen.? :?