Sony externe dvd-writers op de mac

Ik heb dit gevonden op de Sony FAQ:

[i:941489b79d]Description

Can I connect my external Sony DVD+/-R(W) drive to a Macintosh computer?

Solution

Sony does not recommend using your external Sony DVD+/-R(W) drive with a Macintosh computer. Sony DVD+/-R(W) drives are designed to work with Windows PCs. Sony does not provide technical support, drivers or software and does not guarantee that the Sony DVD+/-R(W) drive will work within the specifications when connected to any other system.[/i:941489b79d]

Ik heb daarentegen wel een mooie sony dual layer dvd-writer extern voor ±130-140 euro gevonden… Maar werkt het dan helemaal niet?

Hij zal wel werken. Ik heb gister nog een externe dvd writer aangesloten op mijn powerbook omdat een klasgenote van plan is om een powerbook aan te schaffen. Een verkoper van Apple zei tegen d'r dat het niet mogelijk zou zijn via een Apple computer. Als je hem aansluit ziet je Mac inderdaad de externe dvd writer niet maar als je Toast opstart dan kun je zelf een keuze maken welke dvd writer je Mac moet gebruiken. De ingebouwde of je externe dvd writer.

Hmm... Ja het zal vast wel werken, maar er is atlijd risico dat het dus niet werkt... Kan iemand mij misschien met wat meer zekerheid vertellen of het werkt of niet? :)

Bedankt trouwens voor de reactie… :stuck_out_tongue: