Sony HD video - map STREAM met MTS files niet te zien

Een vriend van me heeft een Sony HD videocamera. Sinds kort toont deze -bij aansluiting op zijn Apple via de ingebouwde USB- de belangrijke map STREAM niet meer, waardoor hij zijn MTS-files niet eens kan zien. Ik heb zijn camera meegenomen en aangesloten op mijn MacBook en bij mij geen probleem. In het icoontje NO NAME is bij mij de map STREAM wel te zien maar bij hem dus niet. Weet iemand hoe dit zou kunnen en hoe dit is op te lossen? Bij voorbaat dank voor de reacties.

Klik op rechter muisknop: AVCHD toon pakketinhoud, BDMV rechter muisknop toon pakketinhoud, en dan zie je o.a. de map STREAM, die je gewoon kunt openen.

Hi Beech, dank voor je reactie. Maar dat is juist het probleem…de hele map AVCHD wordt op zijn I-Mac niet getoond dus valt er ook niets te openen. Als we de camera op zijn computer aansluiten dan lijkt het wel of er alleen een paar fotootjes op staan, maar dat al het videomateriaal niet bestaat. Op mijn MacBook is het geen probleem. Dus bij hem zie ik slechts 2 mappen terwijl hij op mijn Apple alle 5 mappen toont. Heb het idee dat het mogelijk aan de instellingen op zijn computer ligt, of dat er simpelweg iets mist. Als we zijn Sony camera aansluiten dan gebruiken we daarvoor de USB-ingang van zijn toetsenbord, omdat we anders de camera simpelweg niet kunnen aansluiten. Mogelijk zit daar het probleem?

Gebruikt je vriend Mountain Lion?

http://www.divergentmedia.com/blog/fullpost/mtlion_avchd

[quote]

If you prefer to select individual MTS files from your AVCHD source, right click (or control-click) on the “PRIVATE” folder and select “show package contents.” Repeat that process for the “BDMV,” “AVCHD,” and “STREAM” folders to reach the individual MTS files. [/quote]

Het zou kunnen dat de toetsenbordaansluiting te weinig power geeft. Heb je de Sony wel aan de oplader hangen ? Nog even een vraag: bij mij zie je in Finder twee folders: “No name”, waarin dus de fotomap en de AVCHD-folder, die je moet openen met de rechtermuisknop via “Toon pakketinhoud”, de andere is PMBPORTABLE, zie jij die twee ook ?

TheBigZ…thx! Problem solved. Het had met Mountain Lion te maken. Dank voor de link, die maakt veel duidelijk. Mvg. joost4evert

Maar wat was er dan mis met mijn uitleg ? Heb je nu AVCHD wel gevonden ?