Sony MVC 3D files naar OSX

Apple-broeders!

Jullie zijn mijn laatste strohalm(en). Ik ben gisteren flink wat uren bezig geweest om het gefilmde materiaal over te zetten naar mijn OSX 10.7.5. Ik heb namelijk een Sony 3D camera die MVC files produceert (mts bestanden). Na flink wat tijd op internet/ forums te hebben doorgebracht, kwam ik achter de volgende zaken:
- MVC wordt door Apple en hun partners niet ondersteund. Zowel Premiere als FCPX. Sony heeft het VEGAS bewerkingsprogramma die natuurlijk het MVC bestand ondersteunt, maar hiervoor heb je Windows nodig. En niet via Parallels (noop, loopt vast. Via forum en zelf ondervonden) maar via Bootcamp.
- Een alternatief zijn de diverse converters (MVC to AVI), maar dan worden deze bestanden zo belachelijk groot, dan ik voor 2 minuten al 11 GB aan ruimte moest inleveren. Daarbij wil ik liever in en met het bronbestand werken om de kwaliteit te handhaven.

Ik wil in een Apple omgeving blijven werken en niet weer met Windows werken. Reden is niet dat ik iets tegen dit besturingssysteem heb, maar ik hou zaken in mijn workflow graag simpel en overzichtelijk. Dus gewoon importeren naar FCPX en eventuele FX met Motion.

Heeft iemand van jullie ervaring met 3D MVC files in een OSX omgeving?

Thnx!

Ik denk toch dat eerst splisten je enige hoop is om de filmpjes verder onder OS X te verwerken.
http://www.3dtv.at/Products/MvcConverter/Index_en.aspx

yep, dit was het programma wat echt data vreet. Toch maar met twee OS gaan werken. Zucht.