Sony PDW 1500 en MBP met fw800.. werkt niet?

Hallo allemaal,ik probeer wat xdcam materiaal in te laden via een PDW 1500 en firewire.

Ik heb zover ik weet alle software uptodate van sony zelf, als ik xdcam transfer opstart krijg ik 1 foutmelding , die is van de FAM driver, maar zover ik weet is die gewoon nog niet SL compatibel en het gevolg daarvan zou zijn dat je geen thumbnails kunt zien, is mij verteld, maar dat he verder gewoon zou werken.

Een collega van mij heeft vanmiddag precies hetzelfde gedaan, alleen heeft hij een ouder moddel MBP en die heeft nog fw400, mijne heeft alleen fw800, en ik gebruik dus een fw400>fw800 kabeltje.

Tot mijn verbazing krijg ik helemaal niets te zien of te importeren ,hij ziet zelfs de PDW1500 gewoon helemaal niet.

Kan iemand mij zeggen of dit door de kabel komt of dat het toch en probleem is met die FAM driver ?

Mijn collega draait ook snowleopard dus daarin zou het niet moeten zitten.

IK hoor het graag, want dit is wel een beetje lastig nu als het niet lukt.

De deck staat uiteraard op remote en op FAM qua instellingen.

Doe je FCP opstarten en dan vanuit daar xdcam transfer? Zo werkt het bij mij en de PDW 530 altijd en ik gebruik ook gewoon een 800 > 400 kabeltje

Nee tot nu toe heb ik het alleen met de Sony transfer software geprobeerd en niet vanuit FCP zelf nog, dat zal ik vanavond dan eens proberen.

Nee er hangt verder niets aan, ik hang puur de pdw 1500 aan de MBP thats it verder niets.

Nope als ik via fcp file import xdcam selecteer dan opent ie meteen de sony transfer software, maar verder is de deck/schijf gewoon niet zichtbaar, dus ook nie gek dat ie niets wil importeren dan natuurlijk.

Morgen is die collega er weer dan gaan we de systeemen nog eens naast elkaar zetten om te kijken waar het nou in zit,pfff ;-).

Nou ik heb de Transfer software opnieuw geinstaleerd en nu werkt het importeren das mooi, alleen zodra ik iets met het geimporteerde materiaal probeer te doen zegt FCP : Codec not found. You may be using a compression type without the corresponding hardware card.

En kan ik dus nog niets,ik heb het materiaal vanuit een avid Adrinaline geexporteerd naar een xdcam schijf, en die schijf vervolgens via de pdw 1500 naar mijn macbook geimporteerd, komt het doordat de adranaline wel een hardwarekaart heeft of ligt dit ergens anders aan?

Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag, en ook hoe ik kan voorkomen dat deze codec word gebruikt zodat ik wel gewoon kan inladen naar me macbok zonder dit probleem.

Alvast bedankt.

Net even een stukje op dezelfde wijze ingeladen vanaf de schijf, maar nu met materiaal dat er via een camera is opgezet , en dat laad wel gewoon in en klaar voor gebruik, dus het moet haast wel door de hardware in de montage set komen, geen idee wat ik daar nu aan zou kunnen doen.

Jammer was zo mooi geweest om op deze manier hoge kwaliteit van het ene naar het andere platform over te zetten.

Je verhaal klopt helemaal ;-), de adranaline gebruikt een codec voor de mxf files bij het wegschrijven naar de xdcam schijf en die codec kent FCP dan weer niet, als het materiaal via de camera zelf in mxf op de schijf word gezet kan ik het zo inladen, dus waarschijnlijk wordt het toch weer een tussen stap met een conversie programma helaas, heel fijn dat Avid als het om dit soort zaken gaat ;-).