Sorteren met een Array

Beste Mensen,

ik heb een probleem ik ben met een bel vergelijker bezig maar nu kom ik er niet uit. Ik print de waarde in variabelen zoas hier:

[color=red:484444ec4d] while ($belwijzer = mysql_fetch_array($resultbelwijzer, MYSQL_ASSOC)) {;
f ($tarief == piek){
/* minutenmob berekenen */
$mobielmin = str_replace(",", “.”, $belwijzer[mobielD]);
$berekenmin = @($minutenmob * $mobielmin);
$bereken_afgerondmin = round( @($berekenmin), 0 );[/color:484444ec4d]

maar omdat het nu niet meer in een query komt moet het nog wel gesorteerd worden van klein naar groot, weet iemand een oplosing het word geprint in een lus; het word geprint door::

[color=red:484444ec4d]<? echo $bereken_afgerondmin; ?>[/color:484444ec4d]

hopelijk kan iemand me helpen

Resultaat van je query eerst in een array stoppen, de array sorteren, en daarna per waarde afdrukken.

Waarom laat je de Query niet al sorteren??? Je kan alles al gesorteerd in de array binnen krijgen!

En anders moet je maar eens kijken http://nl.php.net en zoek even op array+sort. Vind je de oplossing vanzelf…

Op php.net vind je 9 van de 10 keer de oplossing voor je probleem.[/quote]

[quote:3c33422ce6="Lifelogger"]Waarom laat je de Query niet al sorteren??? Je kan alles al gesorteerd in de array binnen krijgen![/quote:3c33422ce6]

dan zet je dus gewoon ORDER BY naamvanhetvelddatjewiltsorteren in je query

[quote:1d8752fc7f="Lifelogger"]Waarom laat je de Query niet al sorteren??? Je kan alles al gesorteerd in de array binnen krijgen![/quote:1d8752fc7f]

Je kunt inderdaad in je query [code:1:1d8752fc7f]ORDER BY varname[/code:1:1d8752fc7f] toevoegen, maar als je nog iets wilt doen met het resultaat van je query, bijvoorbeeld een berekening, dan moet je met een tussenstap werken.

Volgens mij kun je in MySQL geen berekening uitvoeren EN daar vervolgens op sorteren.

Overigens maakt het in dit geval niet uit omdat je elke waarde vermenigvuldigt met hetzelfde getal. De sortering in je query is dan niet anders dan de gewenste uiteindelijke sortering.

ik kan het niet met een query doen maar het moet met een array om dat de variabelen op de pagina gemaakt worden nadat die query al is uitgevoerd want mensen kunnen zelf de waarde teoveogen van hoe lang ze per maand bellen enz

dus het moet met een array gebeuren kan iemand een snel opzetje geven van hoe die array er moet komen te zien

heb nog nooit met array gewerkt namelijk

groeten

[code:1:4509362ad4]<? // Array beginnnen $bereken_afgerondmin = array(); while( $belwijzer = mysql_fetch_array($resultbelwijzer, MYSQL_ASSOC ) ) { if ($tarief == piek){ /* minutenmob berekenen */ $mobielmin = str_replace(",", ".", $belwijzer[mobielD]); $berekenmin = @($minutenmob * $mobielmin); // waardes toevoegen aan de array $bereken_afgerondmin[] = round( @($berekenmin), 0 );

&#125;

}
// Array uitlezen en weergeven.
for ( $i = 0; $i < count($bereken_afgerondmin); $i++ ) {
echo $bereken_afgerondmin[$i]."<br />";
}
?>[/code:1:4509362ad4]

Zoiets? of hoe bedoel je precies?

[quote:9f58f02b7f="Japie"]heb nog nooit met array gewerkt namelijkgroeten[/quote:9f58f02b7f]

Kijk eens op

http://nl3.php.net/manual/nl/ref.array.php

en

http://nl3.php.net/manual/nl/control-structures.foreach.php

[quote:4636d9be98="Macinspire"][code:1:4636d9be98]// Array uitlezen en weergeven. for ( $i = 0; $i < count($bereken_afgerondmin); $i++ ) { echo $bereken_afgerondmin[$i]."<br />"; }[/code:1:4636d9be98][/quote:4636d9be98]

Kan veel makkelijker/korter met

[code:1:4636d9be98]foreach($bereken_afgerondmin as $value) {
echo $value . ‘<br />’;
}[/code:1:4636d9be98]

Is afhankelijk van hoe je het straks wilt gaan gebruiken he :) maargoed, ik denk dat dit wel genoeg op weg heeft geholpen?

cker, bedankt voor de hulp het is nu gelukt :)

Groeten Jasper

Voordat je de array gaat uitlezen kun je die nog sorteren met[code:1:b6aea9aa15]sort(array [, int sort_flags)[/code:1:b6aea9aa15] of [code:1:b6aea9aa15]rsort(array [, int sort_flags)[/code:1:b6aea9aa15] (van hoog tot laag) waarbij sortflags het volgende kan zijn[code:1:b6aea9aa15]SORT_REGULAR - compare items normally SORT_NUMERIC - compare items numerically SORT_STRING - compare items as strings[/code:1:b6aea9aa15]

www.php.net/array is al gegeven he ... 8-)