Soundsticks iii aansluiten op iMac

Hi,

Blij verrast door een mooi kerstkado: soundsticks iii Harman Kardon. Toen ik ze probeerde te demonstreren viel dat wat in het water. Geen geluid.

In systeemvoorkeuren / geluid ziet hij de soundsticks niet, terwijl er wel spanning op staat want als ik het stekkertje in de imac stop maakt hij een stevig geluid.

Ik kan ook nergens drivers vinden.

Iemand een goede tip ?

met dank en een gezellige kerst !

Hoi!
top kado, goede speakers!

Je speakers zijn niet zichtbaar in systeemvoorkeuren, en je hebt ook geen drivers nodig.

Heb je het geprobeert met een koptelefoon of dopjes? als die het wel doen via je geluidsuitgang moeten je speakers het ook doen!

groetjes en een fijne kerst!

Hoi,
Aan de voorkant van de Soundsticks zitten van die zilveren knopjes, een plus een min, met je vingers over de plus en de groene stekker in de koptelefoon uitgang en je hebt geluid.

Groet en fijne kerst

Hi,

met dank voor de snelle reactie's! Daardoor kan ik op dit moment al genieten van het inderdaad prachtige geluid. Hij zat blijkbaar niet helemaal goed in de uitgang.

Groet!

Nice, deze staan ook op mijn verlanglijstje! Veel plezier ermee en fijne kerst!

Hele dikke speakers zijn dat. Gefeliteerd!
(Er zijn nu ook draadloze Soundsticks op de markt die werken op bluetooth.

Ik begreep dat met draad beter is dan Bluetooth. Ik heb ze onlangs inderdaad zien staan.

Probeer deze equalizer-instelling eens, en zet de sub òp tafel, niet eronder:
[img]http://www.macosxhints.com/images/eq_big.jpg[/img]

En waar heb je die vandaan getoverd?

[img]/uploads/community/40f170bb91d3ea4a5d830d4fc74390acef7e6008_0.jpg[/img]

Waarom op tafel? Is dit beter voor het geluid?

De scheidingsfrequentie voor de sub ligt vrij hoog. Op de vloer geplaatst mis je dus een deel van het spectrum. Daarbij zijn die snoertjes aan de Hollandse kant, als de sub op tafel staat kun je wat beter met de satellietspeakers heen en weren.

[quote]
heen en weren
[/quote]
:lol:

Ah juist, goed om te weten!

Heb vandaag de Soundsticks III gekocht. Klopt het dat er maar één satelliet speaker de volume knopjes heeft? Op de doos hebben beide speakers volumeknopjes. En het is mij ook niet duidelijk welke speakers links en welke rechts is.

Verder heel mooi geluid!

Geert

Dat is inderdaad niet echt duidelijk.

Maar rechts heeft volumecontrole:

http://www.youtube.com/watch?v=Vn9vE52h_BA

Sinds gisteren heb ik ook de Soundsticks III, maar ik krijg er geen geluid uit (op mn iMac niet, op mn iPhone ook niet). Touchknoppen van rechter satellite indrukken helpt ook niet. Ze lijken wel stuk o.i.d.

Nieuw gekocht?
Zo ja, ga direct terug naar de winkel en vraag ze daar om het even te demonstreren. Dan zal het wel blijken of ze wel of niet werken, neem aan dat ze bij defect zullen worden vervangen.

Vergeet niet om de eventueel vervangende exemplaren ook te laten testen. Anders blijf je heen en weer rijden.