Soundsticks...

Halloo!!

Ik heb net een nieuwe iMac, en nu flippen mijn soundsticks een beetje…
Weet iemand hoe dit komt?
Komt het door het feit dat ik nu USB 2.0 gebruik, of mag het daar niet aan liggen…
En zo ja, is dit nog op te lossen?

Zou niet aan USB 2.0 mogen liggen, lijkt mij. Maar wat versta je onder het flippen van je soundsticks? Wat voor rarigheid krijg je dan wel precies? Het is namelijk een beetje moeilijk om zo een juiste reactie te geven.

ik hoor gekraak in mun muziek... Meer een soort petsjes...kweet nie zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar als je denkt aan een oude langspeelplaat, dan hoor je soms ook wel eens van die petsjes (stom woord maar ik kan geen andere naam verzinnen)

Daarnaast vervormd de muziek soms een klein beetje, net of die iets langzamer gaat draaien…

Vaag toch?

Zit je usb poort wel goed in het slotje? Dit lijken mij verschijnselen van vals contact...

[quote:0d2b07f83d="Jakke"]Zit je usb poort wel goed in het slotje? Dit lijken mij verschijnselen van vals contact...[/quote:0d2b07f83d] USB is digitaal hoor 8)

Heb je hem in een goedgeaard stopcontact zitten? je iMac?

Gekraak in muziek zou ook kunnen komen doordat de EQ in iTunes aanstaat. Het is een bekend verschijnsel dat die kraakt. Dat heeft overigens niet met de soundsticks te maken, want ik had het ook al voordat ik zelf soundsticks had. Is dus een bugje waar Apple voor verantwoordelijk is.

Vervormd geluid zou daar overigens weer niet door kunnen ontstaan. Dat is mij in ieder geval nog niet eerder opgevallen. Even je soundsticks opnieuw inpluggen zou misschien kunnen helpen.

[quote:aba1262dd8="Hugo"][quote:aba1262dd8="Jakke"]Zit je usb poort wel goed in het slotje? Dit lijken mij verschijnselen van vals contact...[/quote:aba1262dd8] USB is digitaal hoor 8) [/quote:aba1262dd8]

Ah ik dacht dat je daar ook nog “vals contact” bij kon hebben :?
Niet dan :smiley:

[quote:14eaac2e74="Mak"]ik hoor gekraak in mun muziek... Meer een soort petsjes...kweet nie zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar als je denkt aan een oude langspeelplaat, dan hoor je soms ook wel eens van die petsjes (stom woord maar ik kan geen andere naam verzinnen)

Daarnaast vervormd de muziek soms een klein beetje, net of die iets langzamer gaat draaien…

Vaag toch?[/quote:14eaac2e74]

Ik heb een iSub (grotendeels dezelfde subwoofer als die van de soundsticks) en ook die wil wel eens ‘gorgelen’ :frowning: . Dit komt bij mij vermoedelijk doordat mijn draadloze netwerkadapter ook op een (welliswaar aparte) USB-poort zit. Als ik een netwerkscan doe dan gaat ie flink tekeer. Verder komt het zeer sporadisch voor. Ik denk dat de USB bus dan gewoon volloopt omdat er teveel verschillende data doorheen geperst met worden :P.

Aan de USB-poort hangt altijd:

• W-LAN adapter
  • iSub
  • Muis
  • Toetsenbord
  • externe USB 2 HD

Op de W-LAN adapter na hangt alles in één USB-2 hub (zonder losse voeding) en soms hangt ook nog wat aan het toetsenbord:

• Palm Zire
  • Canon IXUS

Druk, druk, druk :wink: