Spaces werkt vreemd, klopt dit?

Maccers

Sinds enkele dagen een nieuwe macbook (De kerstman kwam er zomaar mee aanzetten, terwijl ik maar een staatslot had gekocht)

Ben er super blij mee, en ben de MB nu helemaal goed aan het inrichten.

Ik heb een spaces vraag.
Spaces is erg handig bij een klein scherm als de MB.
Echter, als ik bv 4 spaces heb met allemaal één programma.
en ik heb bv Itunes actief (spaces 3)
als ik dan in de dock klik of met quicksilver een ander programma oproep.
Dan krijg ik alleen maar de menubalk die verandert en het actieve scherm komt niet naar voren.

dat zal toch niet de bedoeling zijn.

eigenlijk is het nog erger, als ik spaces aan heb staan en met command-tab naar een ander programma ga wat actief is, krijg ik alleen maar de menubalk, (als dit programma in een andere space zit)

wat te doen??

moet ik mijn os opnieuw instaleren, en wat is dan de makkelijkste manier om dit te doen??

• save maken
  • opnieuw installeren
  • en hopelijk de save niet meer hoeven terug te zetten

gr cles

Waarschijnlijk heb je een vinkje uitstaan. Ga naar System Preferences, Exposé & Spaces, Spaces en dan onderin aanvinken: "When switching to an application, switch to a space with open windows for the application" of wat dat ook in het Nederlands zou zijn!

Dat is een probleem dat i kook vaak tegenkom. Vooral bi jadobe producten of office producten omdatie uit meerdere vensters bestaan. ik werk meestal mt de combinatie ctrl+ (pijltje) om dor mijn spaces zelf te bladeren, dan kom je uiteindelijk wel terecht waar je wilt.

Grappig, ik heb dat juist uit staan. Maakt het veel gemakkelijker om van één applicatie meerdere vensters te verdelen over meerdere spaces, zoals twee Safari vensters open hebben in twee spaces.

Ieder z’n ding natuurlijk… :lol:

Ik toets altijd Appeltje Tab. Zo scroll je door je programma's heen. Ook omdat ik de andere toets-combinaties al gebruik in mijn programma's. Maar vooral omdat je dan direct in het gekozen programma terecht komt.

Hier op mijn MacBook Pro heb ik dit ingesteld:[list:f3130c5915]Dashboard: F12 Expose (all windows): F11 Expose (terug naar bureaublad): [command] F11 (want deze commando toets is als enige makkelijk te gebruiken met de rechterhant bij de F11) Expose (applicatie windows): [option] F11

Space (alle Spaces): [command] F12
Space (switchen): [ctrl] ←↓↑→ [/list:u:f3130c5915]De officiele toets voor expose is F7 op een MacBook Pro, maar dat is er maar een (in tegen stelling tot 3 toetsen op een normaal Apple Keyboard). en F9 tot F11 is al ingebruik door Backlit-controll. Dus kwam ik hiermee.

Hopelijk heb je/jullie hier iets aan om zelf mee te experimenteren.