SPAM en abuse meldingen

De laatste tijd krijg ik steeds meer SPAM van Nederlandse bedrijven, zoals "Mag ik u van dienst zijn" en allerlei onzin van akinfranks.com. Tegen Koreaanse thee advertenties doe je niet zoveel, maar in Nederland kan je wat doen!

In de strijd tegen SPAM is het mogelijk om een abuse melding te maken bij de provider [u:6597bcbef4]waarmee de spam mail verstuurd is[/u:6597bcbef4]. Je stuurt dan een klacht naar abuse@[provider] zoals bijvoorbeeld abuse@xs4all.nl of abuse@tiscali.nl.

Het moeilijke is: hoe weet je via welke provider de mail verstuurd is? Dat kan je zien aan de volledige email headers, bij de [u:6597bcbef4]onderste[/u:6597bcbef4] “received” regel bij het woordje [u:6597bcbef4]by[/u:6597bcbef4]. Bijvoorbeeld:

Received: from eek.concepts.nl ([213.197.31.2] helo=laptop) by smtp-2.concepts.nl with esmtp (Exim 3.35 #1 (Debian)) id 18w1HI-0006Jc-00 for <info@whateverjijwil.nl>; Thu, 20 Mar 2003 15:44:22 +0100

(Die gaat dus lekker naar abuse@concepts.nl.)

Helpt dit ook echt???

Ja kijk maar wat ik zo nu en dan in mijn mail terugkrijg:

[i:6597bcbef4]
Geachte relatie,
Wij hebben uw bericht ontvangen, wat niet het eerste bericht is over
deze account i.c.m. spammail. Wij zullen dit bericht per omgaande in
behandeling nemen.
Met vriendelijke groet,
Concepts ICT Abuse Desk


Hallo,
Bedankt voor deze melding. We hebben er aktie op ondernomen in
overeenstemming met onze algemene voorwaarden.
Met vriendelijke groet,
XS4ALL Internet Abuse Team


Deze dialup klant is definitief afgesloten.
Zie ook : http://www.spamvrij.nl/lijsten/details.php?spamid=277
Met vriendelijke groet,
ISD Holland BV[/i:6597bcbef4]


Duszemeeh, happy hunting!