spam filter in mail werkt niet meer

Sinds gisteren werkt mijn spamfilter in mail niet meer. Het is gekomen nadat ik disk permissions hersteld had. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen. Als het neit meer werkt kom je er pas achter hoe goed het filter eigenlijk is :oops:

Wat doet ie precies niet meer?

Helemaal niets?
Worden “goede” mails tot spam gebombardeerd?
Markeert hij de spam wel goed maar komen ze niet meer in de junk folder?
Heb je helemaal geen knopjes meer om iets als spam te markeren?

Misschien ff je prefs weggooien van mail?

Hij filtert helemaal niet meer, gooit dus alles in mijn inmap. Als ik vervolgens alles handmatig als spam aanduid, komt het wel in mijn spam-map. Maar als ik die dan wil openen krijg ik geen email te zien.

Waar kan ik mijn mail prefs vinden? In library/mail/ staan geen pref files???

Kijk anders eens bij: Users -> gebruikersnaam -> Library -> Preferences. Of, als je die juist bedoelde, bij: computernaam -> Library -> Preferences.

Voorkeuren staan in ~/Library/Preferences.

Niet te snel weggooien, die prefs van Mail, want je bent direct de link naar je postbussen, etc kwijt, en da's niet leuk! Of weet iemand hoe je ze weer aan elkaar gekoppeld krijgt. Voor mij is mail de enige app. waar ik de voorkeuren nooit van weggooi. :sealed:

Daar kwam ik ook net achter. Gelukkig had ik ze gewoon bewaard. Helaas zie ik ook geen andere oplossing voor dit erg rare probleem. Iedereen in ierder geval zover bedankt.

Ik ga even kijken of het werkt.

Je kan de "Ongewenste Reclame" toch opnieuw instellen? Bij voorkeuren ga je naar "Reclame", en onderaan kan je dan klikken op "Stel opnieuw in"

Succes

Bedankt i-mac, Hier had ik nooit naar gekeken. Het probleem is nu gedeeltelijk opgelost. Hij filtert weer. Ik kan alleen nog steeds de uitgefilterde emails, die dus in de reclame(spam) folder staan niet zien. Als ik hier nog een oplossing voor heb ben ik erg tevreden. Want nu kan ik niet controleren of er toch misschien een verdwaalde email tussen staat.

Het probleem is opgelost. Ik heb het volgende gedaan: reset van spam(reclame), alle aanwezige spam weg gegooid, het spam(reclame) filter uitgezet. permissies hersteld, computer herstart, mail post op laten halen, vervolgens spam(reclame filter weer aangezet, en spam filter werkt weer.

Bedankt iedereen voor de hulp.