Spam in Apple Mail icm @kpnmail.nl account

Ik ontvang de laatste tijd ontzettend veel spammail op mijn KPN account i.c.m. het Apple Mail programma. De webmail van de KPN heeft wel een spammap maar die is vrijwel altijd leeg. Ik weet dat er spamfilter plug-ins voor Apple Mail bestaan, maar kan nog niet de juiste vinden. Wie heeft hiervoor een goede tip?

 

Aanvullende vraag: ik denk erover om mijn email via een @icloud.com account te verwerken. Is de spamfiltering daar beter geregeld?

Apple Mail - Preferences/Rules/ add Rule / from xx/ ends with @xx/ move to/ trash

Kijken op er instellingen zijn dat je je spamfilter bij KPN strenger kan zetten. Zo niet dan is klagen bij KPN is de enige oplossing.

 

 

Regels instellen is 2012 en nergens voor nodig. Sterker nog als e hier mee bezig bent, ben je al een paar stappen te laat. Spam zou je veel eerder moeten afvangen dan client side software kan doen. Er is geen client (lokaal op je computer) die iets kan regelen op de server bij KPN. Het enige dat de client kan doen is taken instellen, dus mailtje X verplaatsen naar Z. Dat is leuk en aardig maar na 800 regels instellen die allerlei type mailtjes zouden moeten afvangen - ben je daar ook heel erg snel klaar mee want ze zullen altijd binnenkomen. Dat soort regels zijn zo eenvoudig te misleiden.

 

En natuurlijk zal KPN niet altijd foutloos zijn, er komt altijd wel eens een mailtje door dat spam is dat toch in je inbox komt. Dan is het enige dat je moet doen, het mailtjes verplaatsen naar je inbox niet naar de prullenmand want dan kan de software op de server nooit leren wat spam is. Alle spam gaat naar de spamfolder met een reden. Alles dat daarin staat wil je niet hebben, dus dat vormt als een template. Dat leren duurt gemiddeld 15 dagen en na die termijn mag je mailtjes ook automatisch laten verwijderen.

 

Ik heb de afgelopen dagen veel contact met de KPN over de hoeveelheid niet gefilterde spam gehad. Er is maar één goede oplossing en dat is alle niet gefilterde mails als bijlage sturen naar valse-email@kpn.com met als onderwerp “niet gefilterde email”.

Ik ben zelf slecht in “programmeren” maar is het niet mogelijk om m.b.v. Automator, het nieuwe Opdrachten of Terminal een voorziening o.i.d. hiervoor te maken?

Dat is niet nodig hoor. Je kunt dat makkelijk heel snel zelf doen.

 

Gewoon rechtermuis op het mailtje in je inbox en dan kiezen voor stuur door als bijlage als je eenmaal naar valse-email hebt verzonden zal Mail het adres herkennen zodra je va begint te typen. Gek uit dus handmatig relatief snel dit soort mailtjes doorsturen. Ik doe al periodes lang hetzelfde met spam@icloud.com

 

Let wel op:

Je moet natuurlijk wel eerst kijken of het helpt om ze gewoon naar the spam te verplaatsen. Als zo’n mailtje in je inbox komt moet je eerst → verplaatsen naar spam. Niet verwijderen. Als je dan na 20 dagen nog steeds hetzelfde ‘type’ mailtje in je inbox krijgt moet je hem als bijlage naar kan sturen.

 

We zijn nu paar maanden verder en ik heb intussen honderden mails naar het meldpunt van de KPN gestuurd, maar allemaal zonder resultaat. Vandaar nogmaals mijn vraag of er iemand die ervaring heeft met @icloud mail en/of Spamsieve?

ook kpn spam, volg…

@Atlasemil: … en verder?

Ik zoek een goede manier om de spam onder controle te krijgen. Ik heb overigens helemaal geen KPNMail. Maar een eigen webmail. Wel KPN internet abonnement maar dat heeft geen invloed dacht ik zo. Van IMAP naar exchange suggereerde mijn webbouwer…

 

Dan loop maar eens naar de garage om een hamer te zoeken. Sla daarna met de hamer op de vingers van je webbouwer.

 

Ik weet dat dit de zoveelste keer is dat ik dit onder de aandacht breng. Maar na opnieuw honderden spammails naar de KPN gestuurd te hebben sta ik op het punt om Spamsieve te installeren. Ik heb al het een en ander over de werkwijze gelezen en begrijp dat je de app moet voorzien van spammails en “goede mails” in en verhouding van circa 8 op 1.

@Night, (ik las dat jij Spamsieve gebruikt) en andere gebruikers de vraag of ik hiervoor mails uit de prullenbak en Spammap kan gebruiken. Op die manier zou je al snel resultaat kunnen verwachten. Misschien wel binnen de 30 dagen proefperiode, of is dat te snel? En hoe “stop” je ze in Spamsieve?

Ik hoop dat jullie mij kunnen overtuigen dat de app de $30 waard is.

Tot slot nog de vraag aan gebruikers van @icloud accounts of zij veel last van spam hebben?

Volg gewoon de duidelijke handleiding. Met ctrl cmd S markeer je een mail als spam.

@Night Maar kun je hiervoor oude mails uit de prullenbak (voor de goede) en uit de Spammap (voor de foute) gebruiken?

@Night, als moderator mag je wel toegeven als je het antwoord op een vraag niet weet hoor.

Sorry, ik ben niet altijd alle topics aan het nalezen.

 

Om antwoord op je vraag te geven: Ja, je kan willekeurige mails gebruiken uit verschillende mappen (zoals de spam folder) om de goede van de foute mails te ‘leren’ onderscheiden.

 

Mijn eerlijkheid gebied me echter ook te zeggen dat ik de laatste tijd minder tevreden ben over de onderscheppende kwaliteiten van SpamSieve. Ik zit erover te denken deze tijdelijk uit te schakelen en te kijken of Mail’s eigen junkfilter betere lerende eigenschappen heeft. Er komen teveel junkmails doorheen de laatste tijd. Aan de andere kant kan dat natuurlijk ook liggen aan de “kwaliteit” van deze spammails. De tijd zal het leren.

Oké, alsnog bedankt. De spam komen bij mij bij 10-tallen tegelijk binnen, ondanks Mail’s junkfilter.

Neem gewoon een fatsoenlijke mailprovider. Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn.

 

@Shmoo, zoals?

XS4ALL ???. Echt, als ik een of twee spammails per maand krijg is het veel. De grote vraag is natuurlijk hoe dat in de toekomst gaat als KPN de infrastructuur gaat samenvoegen. Ik hoop dat de goeie dingen van XS4ALL blijven.

Eenvoudig en kant en klaar:

De laatste optie is alleen sterk afhankelijk van wanneer je een Apple ID ( iCloud account ) hebt gemaakt.

Afhankelijk van wanneer u iCloud bent gaan gebruiken, kunnen uw iCloud-e-mailadressen of -aliassen eindigen op @icloud.com, @me.com of @mac.com. Het maakt niet uit met welk adres u e-mails verstuurt; u ontvangt alle e-mails die worden verstuurd naar de @me.com-, @mac.com- of @icloud.com-e-mailadressen in de postbus Inkomend in iCloud.

Bron: Apple


Volgens mij gaat Apple langzaam stoppen met het aanbieden van Mail als een dienst/service omdat je van hele goeden huize moet komen wil je kunnen voldoen aan de kwaliteit van Gmail en Outlook, terwijl je er geen * aan kunt verdienen. Het is extreem moeilijk om mensen 1,- per maand te laten betalen voor een @icloud.com adresje en de dienst er achter.

 

Wil je een eigen domein ( info@bedrijfsnaam.nl ) koppelen aan een fatsoenlijke mailprovider dan is mijn advies neem een abonnement op Office 365 of G suite van Google. Dat is ( uit mijn hoofd ) iets van 50 of 68,- per jaar en dan heb je dezelfde features als bovenaan maar dan nog iets meer kwaliteit en opties.