Spam op ipad tegengaan mogelijk?

Hallo,
Als ik spam ontvang in mijn mailaccount (POP3, via Ziggo), zet ik het steeds door naar “RECLAME”. Heeft dat eigenlijk zin of kan ik het beter gelijk verwijderen? Misschien iemand nog tips?
Met dank en gr.

Er is bepaalde spam actief de laatste tijd dat kun je gewoon niet tegengaan omdat ze continue andere IP’s gebruiken. Dit is gewoon een kwestie van tijd, totdat je weer leest dat er ergens iets is opgerold en dan heb je er weer een paar maanden geen last van.

Ik filter die bij mij eruit met de volgende Mailfilter regels (zie instellingen bij Ziggo):

  1. Voorwaarden: Verzender bevat ‘nieuws’ en Verzender bevat ‘info’; actie Verplaats naar map Spam; actie Afbreken
  2. Voorwaarde: Verzender bevat ‘nieuwsbrief’; actie Verplaats naar map Spam; actie Afbreken

Werkt (tot nu toe) goed.

Dank voor de tips! En de door Shmoo genoemde voorbeelden zie ik de laatste tijd inderdaad ook heel vaak voorbij komen.