spamcop.net Helpt dit?

Ik heb een gmx account en ik heb daar de spamfilter bewust niet van aan staan. Gewoon omdat ik gemerkt heb dat er ook hier en daar een normaal mailtje blijft hangen. Ik krijg zo'n een mailtje of 10 tot 15 spam per dag, zo erg is het dus niet, bovendien werkt mijn filter in Mail vrij goed en gaat bijna alles netjes naar de postbus "ongewenste reclame"..

Nu heb ik de laatste dagen veel spam gemeld via www.spamcop.net maar ik vraag mij af of dit wel zin heeft.
Dezelfde spam blijft komen en ik heb niet minder spam.
Heeft hier iemand ervaring mee en loont het de moeite om dit vol te houden?

spamcop is al jaren actief tegen spam. dat het werkt blijkt wel uit het feit dat spamcop zelf regelmatig onder vuur ligt. met behulp van de gegevens die spamcop verzamelt worden blacklistst hgemaakt, die weer gebruikt worden door serviceproviders om spam te filteren. Dat is dus heel nuttig. maar het is niet zo dat als je daar een keer spam aanmeldt, je daar verder van gevrijwaard blijft.

Goed, ik zal dan maar braaf verder spam melden daar. Bedankt voor de reactie.

Inderdaad! Blijf melden! Veel mail-servers checken de afzenders van de gestuurde mailtjes automatisch tegen een lijst die wordt bijgehouden door spamcop.com. Misschien jouw ISP ook wel! Dus door alle spam daar te melden komen spammers vanzelf op die blacklist en worden mails die van die etters afkomstig zijn automatisch weggegooid.

Aangezien ik een eigen mailserver heb draaien… Namens mij en mijn mede gebruikers van die server, hartelijk dank! :wink: