spamfilter voor Mail

Gezocht, maar niet gevonden op het forum:

Een spamfilter die samenwerkt met Mail.
Ik heb er een paar voor Entourage gevonden, maar die gebruik ik niet en de laatste tijd komt er meer en meer spam door het filter op de server van m’n hosting provider.

Mail's eigen filter en evt. Personal Antispam X3 (Mail & Entourage) werken eigenlijk allebei prima.

Is het standaard filter van mail zelf niet goed genoeg dan ?

Ik heb het filter van Mail al op het hoogst ingesteld, maar nog steeds komt er troep door. Steeds meer zelfs.

Hoewel, € 59.- voor ‘Personal Antispam X3’ vindt ik nogal duur.

Zoek op dit forum eens naar SpamSieve. Ik gebruik dat in combinatie met Entourage, maar het werkt ook met Mail. Zeker de moeite van het proberen waard.

[quote:e21a6f45f2="buxx"]Ik heb het filter van Mail al op het hoogst ingesteld, maar nog steeds komt er troep door. Steeds meer zelfs.

Hoewel, € 59.- voor ‘Personal Antispam X3’ vindt ik nogal duur.[/quote:e21a6f45f2]

je moet mail ook leren wat spam is en wat niet
dus elke keer als je spam hebt, klik je op “reclame”
hij wordt dan vanzelf strenger.
kijk ook af en toe eens in je postbus “ongewenste reclame”
als er mail tussenzit die geen spam is, klik je op “geen reclame”
Mail wordt vanzelf beter in het filteren van spam.

Ik vind juist dat mail het goed doet

Zelf gebruik ik Junkmatcher (oa Macupdate) werk goed en is (je bent toch ook Nederlander) gratis. Wel altijd ff checken of er geen mailtjes worden gefiltert die je wel wilt ontvangen. Dit laatste gebeurd overigens zelden.

Je kan ook het open-source ('gratis') SpamAssasin op je Mac installeren, dit pakket gebruiken de internetproviders ook.

Dit kun je i.c.m. met een goede AV installeren (pakket het CheckMail), lees voor meer informatie de draadjes op het forum van MacFan. Als het werkt, werkt het goed!

Ik snap echt niet dat je een andere filter nodig hebt. De ingebouwde filter van Mail is echt prima. Het 'opvoeden' duurt een weekje misschien twee en dan ben je klaar en zie je echt bijna nooit meer spam....

[quote:8d3f3bb532="EagerB0bNerd"]je moet mail ook leren wat spam is en wat niet[/quote:8d3f3bb532] Ik doe niet anders. =[

kan je spam-mail wat in de junk-box van Apple Mail zit ook verwijderen zonder het te selecteren? Want als ik 't wil verwijderen doe ik select all en dan delete, maar dan gaan de junk-berichten toch automatisch open :?

ctrl-klik op de map, krijg je het contex menu waar de optie in zit om de map met ongewenste mail te legen en vervolgens kun je de map met verwijderde mail dumpen.

Als je Tiger hebt, zit linksonderin Mail 2 ook een knop om dit te doen.
De knop met dat tandwieltje.