Dag mensen, wellicht moet ik gewoon geduld hebben aangezien hij 400 Gb aan data moet wissen via de ethernet kabel. Momenteel ziet mijn terminal er zo uit.
Ik weet dat de map batch nog in de sparsebundle zit (Toon Pakketinhoud) en deze is natuurlijk erg groot, moet ik gewoon geduld hebben aangezien mijn mac niet traag word of zelfs enig CPU gebruik vertoond terwijl hij de batch folder aan het deleten is.
Of beter gezegd kan ik ergens zien of hij bezig is?
Kun je niet met SSH inloggen op de NAS zelf? Dat scheelt namelijk een laag omdat je dan direct op het juiste systeem zit.
Daarnaast kun je gewoon “rm -r /directorynaam” doen. -v = Verbose zou ik bij het verwijderen sowieso niet doen.
Thanks, na een half uur is hij eindelijk begonnen met de batch mappen te wissen, ik ga er vanuit dat dit wel goed gaat. Geeft de Terminal nog aan wanneer hij klaar is ofzo?
je kunt ook de sparsebundle met Schijfhulpprogramma opnieuw partioneren.
dat gaat ook best redelijk snel, zeker in verhouding tot het wissen van de backups.
OK SSH toegang is nu ingeschakeld, wat zou ik dan nu in de terminal moeten intikken, of wat moet ik nu doen om de sparsebundle sneller te verwijderen? Of moet ik gewoon in het dashboard van de server in de browser TimeMachine share wissen?
Inmiddels dus kunnen inloggen via commando: ssh -l admin <hier het ip>
Toen moest ik password intikken, gedaan en kreeg ik onderstaand venster. Ik weet dat de share TimeMachine heet en daarin zit MBPRENERECHE.sparsebundle wat moet ik nu intikken om de sparsebundle te wissen?
@rene: Dat wordt allemaal uitgelegd in dat andere topic dat je hebt gevonden. Je logt in op je NAS via ssh, en gaat naar de root van de schijf. (“cd /”). Van daaruit ga je op zoek naar de .sparsebundle. Met het list commando, “ls -al” (el es spatie minus aa el) kun je kijken hoe de structuur eruit ziet. Het is de vragensteller uit dat andere topic uiteindelijk ook gelukt, dus succes!
[quote=RENERECHE url=http://www.onemorething.nl/community/topic/sparsebundle-deleten-op-nas/#post-2877865 time=1441837453]Ik weet dat de share TimeMachine heet en daarin zit MBPRENERECHE.sparsebundle wat moet ik nu intikken om de sparsebundle te wissen?
[/quote]
Als je de lokatie van de .sparsebundle map op je NAS gevonden hebt:
Volgens mij is dit het, zeg 2 min geleden begonnen. De TimeMachine share staat in de finder en ik zal af en toe op de sparsebundle klikken en kijken of de grote afneemt. Je kan geen commando intikken nu dat je daadwerkelijk ziet of hij bezig is etc…
je bent ingelogd via Terminal op je Mac.
daarmee heb je een verbinding gemaakt met de NAS.
op die manier voer je een commando uit waarmee de sparsebundle verwijderd wordt.
maar dan staat jouw Mac toch de bestanden weg te gooien ??
terwijl die NAS dat toch gewoon zelf zou moeten doen.
kan dit dan echt niet met een soort Finder of Verkenner die daadwerkelijk op de NAS draait ??
een NAS is toch een autonoom computersysteem, met een eigen besturingssysteem en diverse beheerprogramma’s ??
of zie ik dit helemaal verkeerd
Ik zou het niet weten fred44nl, wat ik wel weet is dat de sparsebundle verwijdert is en alles gelukt is. Een van deze dagen mijn pc opruimen en een nieuwe back up maken, daarna formatteren en heb al een usb yosemite boot disk en weer vanaf scratch beginnen en zo nu en dan naar de back up om eventueel wat files terug te zetten.
Thanks mensen, ik wist dat ik op jullie kon rekenen ;).