Spatie in bestandsnaam binnen Terminal?

Hallo, ik ben momenteel ingelogd via putty bij mijn universiteit. Ik kom dan automstisch in de terminal. Nou moet ik een map openen met twee argumenten (bijvoorbeeld "mijn documenten") alleen weet ik even niet meer hoe ik dat altijd deed. Het is namelijk niet gewoon cd mijn documenten, dat zijn namelijk te veel argumenten. Alsvast bedankt Erik

[mod:091941ab4a=“iRuben”]Titel duidelijker gemaakt[/mod:091941ab4a]

'cd mijn / / documenten'

Zoiets was het, je zit namelijk met die spatie…

[mod:6c7b93e94d=“maceddy”]Verplaatst naar Terminal[/mod:6c7b93e94d]

dit werkt niet

weet niemand dit dan? zo'n moeilijke vraag is dat toch niet...

ff een stom antwoord...

[img:8bea167cd4]http://www.bishoff.nl/cosmo.jpg[/img:8bea167cd4]

heb het antwoor zelf gevonden na veel proberen: cd My Documents

[quote:03656134df="japser909"]ff een stom antwoord...

[img:03656134df]http://www.bishoff.nl/cosmo.jpg[/img:03656134df][/quote:03656134df]
Waar slaat dat nou weer op… :?

Trouwens, het is geen stomme vraag!
Integendeel, het was een vraag waar ik geen antwoord op weet…

Of laat het je shell zelf uitvogelen als er veel "lastige" tekens in zitten die ge-escaped moeten worden, door de [b:a91b0818fb]tab[/b:a91b0818fb] te gebruiken. Voorbeeldje:

[code:1:a91b0818fb]maurice@blueice $ ls F*
Foo Bar(123).test
maurice@blueice $ file Foo<en hier de tab toets indrukken>

je shell maakt het dan automatisch af

maurice@blueice $ file Foo Bar(123).test[/code:1:a91b0818fb]

[quote:4a9819890e="japser909"]ff een stom antwoord...

[img:4a9819890e]http://www.bishoff.nl/cosmo.jpg[/img:4a9819890e][/quote:4a9819890e]

:roll: get a life!

[quote:93beb65be9="P|n"]Of laat het je shell zelf uitvogelen als er veel "lastige" tekens in zitten die ge-escaped moeten worden, door de [b:93beb65be9]tab[/b:93beb65be9] te gebruiken. Voorbeeldje:

[code:1:93beb65be9]maurice@blueice $ ls F*
Foo Bar(123).test
maurice@blueice $ file Foo<en hier de tab toets indrukken>

je shell maakt het dan automatisch af

maurice@blueice $ file Foo Bar(123).test[/code:1:93beb65be9][/quote:93beb65be9]
dit vind ik echt een goee tip!, bedankt!

De bestands- of mapnaam tussen aanhalingstekens plaatsen werkt altijd.

Er zijn hier echt mensen met gigantisch veel posts, maar die zo nu en dan ontzettende kolder opschrijven (maceddy :sealed: ). Als je iets niet weet, reageer dan niet, hou het een beetje schoon hier.

Ja idd... maceddy zip it.... :sealed:

Als ik nog eventjes hier iets mag zegen dat eventueel fout kan zijn .... :oops:

mijn ervaring:
Bij mij werkt dat van die tap toets niet op school.
Op school zitten ze geloof ik met debian.

op de :sealed: van maceddy.
Heb in hier een mogelijke oplossing gegeven maar geen moderator of beheerder wilt erop reageren. (buiten maceddy). :cry:

Dit is inderdaad een goede manier om onderscheid te gaan maken.

Het is een kwestie van een aantal kleine aanpassing op DB niveau. Verder moet je bepalen hoe je die informatie gaat gebruiken, deze intelligentie doe je op script niveau (php).

je kan het ik ook tussen aanhalingstekens zetten dan hoef je je niets aan te trekken van spaties

vb. als een file downloads muziek heet

cd Desktop/“downloads muziek”

of

ls “downloads muziek”

[quote:27a174b4ff="aToMac"]Er zijn hier echt mensen met gigantisch veel posts, maar die zo nu en dan ontzettende kolder opschrijven (maceddy :sealed: ). Als je iets niet weet, reageer dan niet, hou het een beetje schoon hier.[/quote:27a174b4ff]

Misschien is het je ontgaan dat ik ook maar even het draadje verschoven heb…
Ik heb em iig wel even op weg geholpen, heb zelf ook vaak genoeg dit soort dingen in de Terminal en dacht dat het zo moest…

Dit soort reacties vind ik dan ronduit kinderachtig!

Veel erger zijn de mensen die er neerzetten:
‘sorry, ik weet het niet’

Nee daar hebben we lekker veel aan…

of mensen die plaatjes van astronauten plaatsen, dat is normaal... :?

Ik vind dat iedereen hier mag zeggen wat hij wil ( als het over het antwoord op de vraag gaat). ....dus ook foute antwoorden. (nobody is perfect) Dat is juist het leuke aan een forum, samen zoeken naar het juiste antwoord. Een fout antwoord kan iemand anders doen wakker springen die het juiste antwoord wel weet.

[mod:0874f6380c="Colpolyp, streng doch rechtvaardig"]De discussie over het modereren loopt hier: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=21148.

S.v.p. daar verder gaan![/mod:0874f6380c]

Wij gaan hier verder over [u:0874f6380c]spaties in de Terminal[/u:0874f6380c].