speakers ibook

ik heb voor presentaties kleine speakers nodig liefst zonder netvoeding dus leek me het handig speakers te nemen die de voeding uit de usb aansluiting krijgen kunnen usb speakers tegenwoordig op een iBook (dus geen minijack etc) of heb je daar drivers voor nodig

:apple:

walkman-boxen koop je voor rond de €10,-. Geen voeding en gewoon met een jackplug.

[url=http://www.usbgear.com/USB-Speakers.html]Google: USB Speakers[/url]

Misschien is dit echt iets wat je zoekt:

SWEEX USB SPEAKER SET 120 WATT

Specificaties:

• Maximale capaciteit: 120 watt PMPO
  • Aansluiting: USB
  • Magnetisch afgeschermd
  • Ingebouwde stereo versterker
  • Bus powered
  • Plug and Play
  • [b:8e8c9a3ce5]Geen aparte stroomadapter nodig[/b:8e8c9a3ce5]
  • Ondersteunt: Windows 98SE, 2000 and XP

[quote:9559e04b01="Donnie Darko"][url=http://www.usbgear.com/USB-Speakers.html]Google: USB Speakers[/url]

Specificaties:

[b:9559e04b01]- Ondersteunt: Windows 98SE, 2000 and XP[/b:9559e04b01][/quote:9559e04b01]

Denk het niet… :stuck_out_tongue:

[quote:fae0cc5dad="Donnie Darko"]- Maximale capaciteit: 120 watt PMPO - Aansluiting: USB[/quote:fae0cc5dad] Yeah, right!

[quote:54bdf9ddd8="Nickel"][quote:54bdf9ddd8="Donnie Darko"][url=http://www.usbgear.com/USB-Speakers.html]Google: USB Speakers[/url]

Specificaties:

[b:54bdf9ddd8]- Ondersteunt: Windows 98SE, 2000 and XP[/b:54bdf9ddd8][/quote:54bdf9ddd8]

Denk het niet… :P[/quote:54bdf9ddd8]
En toch… D’r staan geen drivers op de site van Sweex, dus zou ik denken dat het meer uit ‘veiligheidsredenen’ is dat ze er alleen Windows bij hebben staan. Hebben ze overigens bij al hun producten, ook muizen, toetsenborden, externe hardeschijven… :?

[quote:bbeb439307="Donnie Darko"]Specificaties:

• [b:bbeb439307]Plug and Play[/b:bbeb439307]
    [/quote:bbeb439307]

Zou dan toch ook op mac moeten werken lijkt me.

Sinds wanneer heb je voor USB-apparaten drivers nodig? Dat is juist de essentie van het systeem, dat er geen drivers nodig zijn. Alleen bij oude besturingssystemen (Win98 first edition en nog ouder) heb je aanvullende drivers nodig...

USB-spul is superverwarrend soms. Staat er geen Mac-logo op, werkt het toch. Of je hebt ineens toch drivers nodig, zoals bij mijn M-audio Radium61 midikeyboard. Waarom niet de lijnuitgang gebruiken en wat is het probleem met een externe voeding? Als je presentaties doet, gebruik je ook liever de adaptor van je iBook, want niets is zo genant als een iBook die tijdens je presentatie uitvalt, omdat de batterij op is. Tja, en een voeding of twee van die dingen, dat maakt dan ook niks meer uit.

[quote:16bf331fef="svan"]Sinds wanneer heb je voor USB-apparaten drivers nodig? Dat is juist de essentie van het systeem, dat er geen drivers nodig zijn. Alleen bij oude besturingssystemen (Win98 first edition en nog ouder) heb je aanvullende drivers nodig...[/quote:16bf331fef] Uh printers, scanners, ...? Hardeschijven / USB sticks en Toetsenborden en muizen voldoen aan een bepaalde standaard waarvoor het gemiddelde OS al drivers voor aan boord heeft. Dus drivers heb je sowieso wel nodig.

[quote:d58173d4c6="Donnie Darko"][quote:d58173d4c6="Donnie Darko"]Specificaties:

• [b:d58173d4c6]Plug and Play[/b:d58173d4c6]
    [/quote:d58173d4c6]

Zou dan toch ook op mac moeten werken lijkt me.[/quote:d58173d4c6]

LOL

Helaas betekent Plug and Play allesbehalve plug and play :slight_smile:

[quote:f01cfc657e="Sixer"]Plug and Play[/quote:f01cfc657e] Plug-n-Pray 8)

Ik zou voor de USB Pro Speakers gaan. :sealed:

[quote:a75fc21d15="polorl"]Ik zou voor de USB Pro Speakers gaan. :sealed:[/quote:a75fc21d15] Die dingen zaten toch op een FireWire poort? Zoals bij de Cube.

Ik heb zo'n klein Phillips speaker systeem pss110. Bijvoorbeeld hier te zien http://www.h-e.nl/index.php

Klinkt prachtig. Voor het MP3 gedeelte heb je helaas wel een Windhoos nodig. Verder perfect.

Joost