Speakers vervormen

Van mijn nieuwe MacBook Pro 16" vervormen de speakers meestal. Vooral bij gebruik van Logic Pro en de Music ap. Het is een continu ritmische lage tik (plop) Met ander geluid, YouTube en Ziggo hoor ik het niet. Bij gebruik van de hoofdtelefoon externe speakers en Bluetooth is het geluid goed. Na allerlei testen met Apple is er geadviseerd om Catalina opnieuw te installeren. Dat heb ik gedaan en er blijkt niets veranderd.

Ik heb een MacOS recovery gedaan waarbij ik dacht dat er een kale versie van Catalina zou verschijnen. Maar na installatie bleek dat alles er nog was. De mail, de cloud, alles. Is dat normaal? Is de versie van Catalina nou vernieuwd of niet?

Als je de default optie gebruikt om het systeem te herinstalleren wordt alle data sowieso bewaard.

Wat je zou kunnen proberen is de core audio resetten via de Terminal. (Eerst de applicatie afsluiten).

Dit doe je met het commando: sudo killall coreaudiod

Je moet je wachtwoord intypen.

Misschien eens kijken bij de audioinstellingen. Het gaat om de sample rate. Mogelijk staat deze op 48 khz. En Logic op 44.1 khz. Of andersom.

De sample rare staat bij beide op 44.1. Heb wel geprobeerd Logic op 48 maar dat maakt geen verschil.

wat gebeurd er precies als ik via de terminal de audio reset?

Audio reset toch gedaan maar dat maakt geen verschil. Maar volgens mij wordt de audio al gereset als je een recovery doet van het besturingssysteem.

De core audio wordt automatisch gereset tijdens opstarten. (En dus ook na een recovery omdat die eindigt in een herstart)

Het terminal commando stopt het core audio proces geforceerd. Het systeem start daarna automatisch de core audio weer zodra een applicatie de core audio nodig heeft wat praktisch altijd is.

Sommige applicaties verstoren de core audio (ik heb daar soms last van bij Doom 3 of Quake 4). Ik moet dan dit commando uitvoeren in de Terminal en dan werkt het weer. (Gaat sneller dan een herstart).

En zoek maar niet verder want het is een bug in dit nieuwe Mac model.

Zijdelingse opmerking: de combinatie Boom2 en de Bluetooth audio-ontvanger Auris BluMe vervormt sterk in het laag. In elk geval bij mijn mini2012.

Inmiddels is mijn MBP omgeruild voor een nieuwe. Hierop een Schone installatie gedaan en alles vanuit internet en de App Store gedownload. Dus niets van de back-up overgenomen. resultaat: Logic Pro en de Muziekapp blijven bijna altijd dezelfde hinderlijke ritmische plop geven. Soms is het geluid een paar minuten goed. Bij muziek van YouTube hoor ik het niet. Is er iemand die vaak Logic Pro gebruikt en dit probleem herkent?

Ik had je hierboven een link gegeven naar een bericht waaruit zou blijken dat dit een bug in het nieuwe MBP model is.

Dat je er nu nog steeds last van hebt lijkt dit te bevestigen. Het omruilen was dus voor niets en de verkoper had dit moeten weten.

Ik gebruik Logic Pro geregeld maar de laatste keer dat ik een vergelijkbaar probleem had was 2 Macs geleden. En dat had vermoedelijk een andere oorzaak want het verdween bij een bepaalde update van het toenmalige OS.

Hendrik, de link die jij me stuurde had geen betrekking op deze fout. Dit is een andere storing. Ik heb een geluidsopname waarop het goed te horen is. Ik zie alleen niet hoe ik die als bijlage kan meesturen. Inmiddels met Apple uitvoerige testen gedaan en diverse files verstuurd, en zij komen daar op terug. Ben benieuwd.

Ik ben er eerlijk gezegd niet zo zeker van dat we het nu over twee verschillende storingen hebben.

Volgens mij gaat het echt over het zelfde. Jou beschrijving klopt met wat er in die link staat.

Dit staat er o.a. in die link:

"There are various workarounds that people have discovered will alleviate the problem. “A work around is to open up QuickTime [Player],” reader Rene told us, “hit new audio recording without actually starting to record. Just keeping this window open will eliminate the unexpected sound.” "

Heb je dat al geprobeerd?

Kan je mij vertellen hoe ik een klein audiobestand kan posten. Dan hoor je echt heel wat anders. Dit lijkt in de verste verte niet op klik op de filmpjes. Bij mij is de lage plop continu vanaf het begin, alsof iemand met de vingers op de tafel klopt.

Je kunt hier voor zo ver ik weet niet direct een audio of video bestand posten.

Je moet hem eerst uploaden naar youtube of een ander platform en dan hier de link plaatsen.

In die link van mij gaat het over een vergelijkbaar probleem dat enige tijd geleden ook aanwezig was in een MBP. Dus ook al klinkt het anders het kan toch gerelateerd zijn.

Geluid oploaden: https://clyp.it/

Testbestand:

https://clyp.it/knvul30n

geluid zoals opgenomen.https://clyp.it/user/ge3ba51m

Dat is inderdaad niet de meest voorkomende ‘plop’.

Het meest opvallend aan dit hele gedoe is dat het uitsluitend voorkomt bij Apple apps.

Heb je bij deze opname plug-ins aan staan? (Zoals reverb, bass amp of compressor etc?)

Zo ja, hoor je het dan ook als je alle plug-ins even uitschakelt?

Alle plugins uitgeschakeld. Geen verschil.