speakers voor emac

ik ga de 1.25 Ghz emac kopen maar wil er externe speakers bij. Sugesties ?? (zou liefst redelijk geluid willen voor een prijs van niet veel meer dan€ 50- €60

ππ

€80-€90 ???

ππ

Het hangt natuurlijk van af wat je "goede" kwaliteit vind.

De poster vraagt om een advies van rond de 50-60 euro. En voor computer speakertjes heeft het geen enkele zin om gouden kabels en gouden pluggen te adviseren, in je Mac zit gewoon een gemiddeld geluidskaartje en geen studio-kwali.

Als je dan ook nog eens bedenkt dat de meeste mensen gewoon MP3’tjes afspelen, daar ga je dan met je dure boxen want MP3 is een destructieve compressietechniek. Dus een professionele studio kwaliteit kan je dan wel vergeten.

Kortom: ik zou gewoon met mijn €60 naar een PC winkel gaan en een mooi setje kopen met 2 speakers en een subwoofer.

ππ

Klopt, daar ben ik het met je eens. Maar ik neem maar even aan dat imacmezan een paar leuke pc speakers zoekt en geen boxenset van €1250.

mee eens colpolyp. ik sluit regelmatig de goedkope pc boxjes van mijn vriendin op mijn ibook/pod aan. Kan ik lekker snel en makkelijk ff naar een muziekje luisteren. Ik snap niet dat mensen niet gewoon een keer naar een mp3tje kunnen luisten zonder dat dat zonodig op quad electrostaten is aangesloten........ik begrijp echt wel dat dat genieten kan zijn (zie mijn www) maar daar gaat het niet altijd om..

ππ

ππ

Voor €275 heb je anders al een setje met zeer goede speakers (als bouwpakket) van Klaré uit Hoorn. Ontworpen voor audiofiel gebruik in combinatie met een computer en bv een externe geluidskaart (Yamaha AP-U70, €70 bij Correct in Rotterdam). De woofers zijn magnetisch afgeschermd. Alle speakers zijn afkomstig van VIFA. Voor het filter worden kwalitatief zeer hoogwaardige polystyreen condensatoren gebruikt. Top-audio performance voor relatief weinig geld.

ππ

jongens jongens ik begin het echt niet meer te snappen hier. we hebben het over twee boxjes bij een computertje. daar komt door de converters per definitie geen goed geluid uit. koop gewoon een goedkoop setje pc boxen en klaar. lekker hard zetten, dan is er niets aan de hand tjonge tjonge

Computerboxjes geven meestal geen echt mooi geluid, maar er is vrij veel keus voor dat bedrag. Ik zou kijken welke je het beste vind passen bij je emac. En als het kan even van te voren luisteren.

Ik weet niet op de Apple Pro speakers ook op de emac kunnen, maar dat kan je vragen bij een Mac winkel. Die klinken netjes en helder zonder dat je er erg luistermoe van wordt, maar niet als boxen van 1250 euri. :wink:

Sorry, maar ik vind het volslagen onzin om te zeggen dat je pas boven de 1250 euro "redelijk" geluid hebt. Ik kan hier een heel verhaal over schrijven, maar dat hoort meer thuis op een forum voor "high end"-freaks en daarom heb ik het alweer gewist in dit antwoord. Het enige wat ik hier nu wel kwijt wil is dat dit soort opmerkingen meestal getuigen van enige arrogantie. Op de zaak ben ik de hele dag bezig met beeld en geluid en ik kan je verzekeren dat er voor heel veel euro's minder best goed geluid kan worden weergegeven.

ππ

ππ

waar het ook een beetje om gaat ( mij dan) is het volgende. sommige mensen grijpen elke topic aan om te vertellen dat ze ergens heel veel verstand van hebben en alles onder een bepaald bedrag slecht vinden. Daar gaat het in dit topic helemaal niet over het gaat hier om boxjes van 60 euro punt uit

ππ

Soms kan de mening van iemand, ook al is die een beetje off topic even goed iemand op een idee of inzicht brengen. Zelf heb ik graag advies of een mening van iemand die ergens verstand van heb.

Deze opmerking is ook offtopic. LeuK hè zo’n forum waar iedereen wat in kan klappen! :wink: