Speciaal font in een website

Kun iemand op de een of andere manier beschrijven hoe ik een specifiek font kan gebruiken voor het opmaken van websites? In PHP of in Dreamweaver... Ik blijf maar proberen, maar op de een of andere manier lukt het me nooit... ik wil dus een speciaal lettertype gebruiken i.p.v. een standaard font.

Voor platte teksten blijf je toch echt aangewezen op verdana, arial ,trebuchet etc...

Voor bijv. headings kan je gebruik maken van sIFR

Bedankt voor het linkje. Ik was al eerder een site tegengekomen waar deze truuk wordt gebruikt. Ik was van plan het eens uit te zoeken hoe dat te doen.

Maar nu hoeft dat dus niet neer! Joepie!

Thanx... hier kan ik zeker wat mee. Het is inderdaad alleen voor de header, niet de platte tekst! ;-)

Hmmm, op deze [url=http://wiki.novemberborn.net/sifr/]site[/url] kan je het volgende sitaat vinden:

[quote:350265748b][b:350265748b]What you should use sIFR for[/b:350265748b]

sIFR is intended for headlines. While it is possible to use sIFR to replace other elements, such as paragraphs or list items, this is not recommended. Please also be careful with replacing links: browsers treat links in Flash movies differently than normal HTML links, so you may hurt usability if you use sIFR to replace links.[/quote:350265748b]

Je zou het dus voor al je tekst kunnen gebruiken. Maar dan wordt het wel heel ingewikkeld!

Als er links in staan wel. Ook staat in dat stukje dat iemand sIFR gebruikt had, over zijn helepagina met erg veel tekst. En hij vond het raar dat het zo lang duurde.