Speciale tekens

Erg eenvoudige vraag, maar kan het nergens (KB van Apple, Help van OS X 10.1.5, etc.) vinden.

Heb een iBook van dit jaar en het lukt me niet tekens met accenten te typen! Ook niet via dat KeyCaps-tooltje.
Help

Harris

Toch zou het wel zo moeten lukken. Het Key Caps tooltje laat je zien waar de bijzondere teken zitten. bv. als je op de option toets drukt worden deze tekens in het programma'tje zichtbaar. Je kijkt dan even welke toets het betreffende teken bevat. bv. je wilt een dubbele punt op de i (ï) je drukt op de option toets en ziet een aantal toetsen wit omleint worden, onder de letter u bevinden zich de twee puntjes. (als je de option toets even loslaat en weer indrukt wordt dit duidelijk) je drukt op de letter u met de option toets ingedrukt, laat deze (beide) los en druk dan op de i en je zult zien dat er nu 2 puntjes op de i staan. Op deze manier kan je ook andere tekens doen die onder andere letters staan. Ik hoop dat je dit hiermee bedoelde en succes.

Warner

Het kan ook nog aan het lettertype liggen. Somige lettertype (vaak degene die je kan downloaden op internet) hebben alleen hoofdletters en kleine letters en geen accenten. Alle standaart mac lettertype hebben wel accenten.

Dennis

klopt als een bus!!

Twee goede verhalen maar ik mis één ding: je moet bij Key-Caps in het menu 'Font' ook het lettertype instellen van waar je de tekens in wilt vinden. Zoals Dennis al aangaf: per lettertype verschillen de tekens...

Er is een andere methode ,helaas alleen voor Jaguar gebruikers. In Systemprefs/international kun je behalve je voorkeurskeyboards ook characterpalet aanvinken,dan verschijnt in de menubalk een button. Dan moet je daar maar eens op drukken. :)

Heb ook Jaguar, alles aangevinkt, niks in de menubalk????

??zou moeten werken,net op de G4 geprobeerd,werkt gewoon.