De laatste tijd vind ik dat er verdacht veel (meer dan anders) geruchten zijn over (ver)nieuwingen van Apple producten.
Volgens wat ik de laatste tijd allemaal zie zou er een nieuwe...
- iPad
- Macbook (Pro)
- iWork '11
- ...(vergeet ik nog iets?)
... aankomen. Dit lijkt me niet echt normaal, en houdt Apple zulke dingen eerder gespreid...
Ik vind het niet anders dan dat normaal het geval is. De iPad hoort zo'n beetje rond februari-maart geintroduceerd te worden als we de 'kalender' van Apple doorzetten (ieder jaar een nieuwe). Zo ook van de andere producten.
De kalender steekt ongeveer zo in elkaar
[b]Februari[/b] iPad
[b]April[/b] Mac
[b]Juni[/b] iPhone
[b]September[/b] iPod
En iWork '11 is puur omdat iWork al een tijdje geen upgrade heeft gehad, terwijl iLife dat al wel heeft gehad. Dus de verwachting is dan dat iWork ook niet heel lang meer op zich laat wachten.
Vroeger hield Steve Jobs ieder jaar in januari een keynote. Die keynote maakte altijd een eind aan een aantal geruchten. Nu die keynote er niet meer is blijven die geruchten bestaan en zich verder ontwikkelen.
Roddelen mag altijd. Dat houdt de marketing machine van 'ons geliefde merk' op gang. :wink: Zolang dit allemaal door iedereen netjes gebeurt, is er niets fout aan. Daarvoor is immers het Hardcore Roddels gedeelte!
Aperture is toch niet echt verwaarloosd? Ik gebruik final cut nooit dus kan er niet echt over oordelen. Maar vind aperture fijn werken en niet echt verwaarloosd overkomen.
Aperture 3 is gelanceerd op 9 februari 2010. Als ik kijk naar een "normale" cyclus van dat soort software moet je rekenen op een gemiddelde van een maand of 18-20 voor major releases. Aangezien Aperture sinds de komst van de App Store ineens een stuk goedkoper geworden is kan het zijn dat er weer een grote upgrade aan zit te komen.
Final Cut is helemaal een lachertje aan het worden. Laatste grote release was [b]eind juli 2009[/b]! Hier had aalang een 64 bit native versie van moeten zijn! Nog even en Adobe haalt Apple aan alle kanten in met de videopakketten aangezien Premiere wel 64 bit is en zelfs tov Windows variant meer functies etc heeft. Tel daar Soundbooth, After Effects en Audition bij op en Apple is nergens meer..