Speedlink hell

lieve mensen,

Dit is zo’n shot in het wild.

Een collega heeft sindskort een aanvraag gedaan bij speedlink voor breedband internet. Nu iets van 3 maanden en een beetje, zit hij nogsteeds zonder internet (stel je voor) sinds zijn verzoek en hij belt nog elke week naar de service desk met dezelfde klacht. Ik heb het contract even doorgekeken en hij kan inderdaad weinig doen (verbreken, andere provider opzoeken bv) , want dan zal hij het contract toch moeten afkopen naar mijn mening.

Mijn simpele vraag is of mensen hier ervaring mee hebben of wat handige weetjes of tips hebben voor deze situatie. big up yo selfs

Heb je met online aankopen geen recht om een geleverd product in twee weken te retourneren? Hoe zit dat als er nog niks geleverd is, volgens mij kun je er dan zeker vanaf. Heb je ze uberhaupt al gevraagd of je er vanaf kunt.

nee, in het contract staat aangegeven dat je gebonden bent aan het contract (muv afkoop) vanaf het moment dat de aanvraag verwerkt is. Is erg sneakie gedaan, want hij is inderdaad verwerkt.... verwerkt in de zin dat men het verzoek doorgestuurt heeft. Hij heeft wel gezegd dat hij aan het overstappen is. Naar mijn weten gebeuren deze procedures inderdaad wel lang.... maar zo lang?

Dingen op schrijven en geldig zijn kunnen HEEL ver uit elkaar liggen. Maar heb je al gevraagd of ze het willen ontbinden? Volgens mij gaan ze daar met 3 maanden wanprestatie best op in.

Het hoeft niet aan Speedlinq te liggen. Ook de KPN is nog wel eens traag met het porteren van de fysieke lijn.

Als men geen diensten levert waarop je recht hebt/betaald kan je het contract ontbinden.

*fluistert in oor college

hm, ja hij heeft het daarover gehad idd, ze hebben hem 3 maanden geld terug gegeven (nou nou, netjes hoor :S) maar niks over einde contract. Ik zal zelf daar ook even over bellen voor um denk ik.

@lexy, de fysieke lijn ligt er. Hij stapt over van provider

Dat is wat anders Jay. Bij overstappen van provider, moet de KPN in het dichtsbijzijnde schakelkastje/centrale iets omzetten. Dat heet porteren. Daar zijn ze niet zo snel mee.

o is dat zo? ik zal er meteen achteraan gaan. Dankje, dat zou misschien nog wat kunnen opleveren ook.

Heb dit nog even van de Speedlinq site geplukt:

[quote:0c1842caea]BELANGRIJK BIJ OVERSTAPPEN: opzegprocedure bij huidige provider

Wil je naadloos overstappen van je huidige provider naar Speedlinq (dus niet of nauwelijks offline zijn), dan is het belangrijk om onderstaande procedure te volgen:

Vraag eerst een Speedlinq ADSL abonnement aan en zeg daarna pas het abonnement bij je huidige provider op. Wij adviseren je het abonnement van je huidige provider op te zeggen ca. 2 weken nadat je Speedlinq ADSL hebt aangevraagd. Geef hierbij altijd aan dat je de lijn wilt laten overnemen en dat je lijn dus moet blijven voor een overname. Je betaalt dan wellicht een korte periode even dubbele abonnemenstkosten, echter je vergroot hierdoor wel de mogelijkheid dat je naadloos overstapt. (Dit is echter geen garantie)

Zeg je namelijk eerst het abonnement bij je huidige provider op, en vraag je daarna een Speedlinq abonnement aan, dan zal je niet naadloos kunnen overstappen op Speedlinq ADSL. Dit betekent dat je voor een periode van ca 6 weken offline bent. Je kunt dan niet over internet beschikken. De ADSL verbinding van je huidige provider wordt in dit geval namelijk eerst opgezegd en ontmanteld (ontmanteltijd ca. 3 weken). Daarna kan pas Speedlinq ADSL geleverd worden (oplevertijd ca. 3 weken).

Wil je naadloos overstappen en heb je je huidige abonnement reeds opgezegd en nog geen Speedlinq ADSL aangevraagd? Dan adviseren wij je zo spoedig mogelijk Speedlinq ADSL aan te vragen. Wij zullen dan alsnog een naadloze overstap voor je trachten te realiseren (rekening houdende met de wachttijden die een aantal providers hanteren met betrekking tot opzeggingen). Dit biedt echter geen garantie voor een naadloze overstap. We raden je hierbij aan om contact op te nemen met je huidige provider om de lijn actief te laten voor een overname. [/quote:0c1842caea]

Ik gebruik zelf al jaren zonder problemen internet van Speedlinq. En natuurlijk heeft het feit dat zij de goedkoopste zijn een keerzijde. Zo hebben zij geen telefonische helpdesk meer.
Dus service vragen gaan alleen nog via email. Maar een slimme jongen weet via KPN inlichtingen altijd wel een telefooonnummer op te vragen om iemand persoonlijk aan de lijn te krijgen…
Succes!