SpeedLinQ ADSL

Ik zit erover te denken speedlinq adsl te nemen.. nu staat er op de site van speedlinq dat de wireless modem niet bruikbaar is met een mac. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Is het echt zo? Of zijn ze daar ook 'mac-leken' ??

Alvast bedankt!

Het gaar hier trouwens (waarschijnlijk) om een Alcatel 580 4P.

Vreemd... Als 'ie de gewone draadloze 11B/G standaard ondersteund doet 'ie het met een Mac ook. Ik denk dat het een vorm van indekken is, omdat ze het niet zeker weten of het op iets anders werkt dan Windows. Officieel zegt Sweex ook dat hun producten niet werken op de Mac, maar ik weet wel beter :wink:

Het is hws een vorm van onkunde bij de helpdesk, en willen ze een maccer niet helpen. Daarom melden ze incopatibiliteit om gezeur te voorkomen. Betekent waarschijnlijk wel dat je het ding niet met Apples Airport- of een bijgeleverde Windowsutility kunt configureren, maar dat je het ingebouwde web-based instelmenu moet gebruiken. Zoek hiervoor het ip-adres bij de alcateldocumentatie.

Ik ben waarschijnlijk te laat, maar:

Kies vooral voor een andere provider, want Speedlinq is echt waardeloos. Internetverbindingen die het steeds laten afweten, superdure helpdesk, echt verschrikkelijk. Ik ben nu 2 maanden abonnee en ik heb echt heeeeeeel veeeeeeel spijt. :cry:

Ik heb zelf ook Speedlinq en ik zou ook zeggen: niet doen. Ik heb wel een snelle verbinding, maar de helpdesk is peperduur en als je die nodig hebt, verdwijnt het prijsvoordeel als sneeuw voor de zon.

Bij mij hadden ze per abuis een extra lijn aangevraagd terwijl ik aangaf dat ik een KPN abonnement ging afsluiten (ik had het nummer zelfs al doorgegeven). Toen bleek uiteindelijk de ADSL op een niet-bestaande verbinding te zitten en kon ik nog eens een verhuizing van de niet-bestaande lijn naar mijn KPN lijn aanvragen.
De helpdesk kosten (60 euro) heb ik nooit teruggekregen. Weg prijsvoordeel.

Verder is de SMTP server regelmatig niet bereikbaar, of dat aan de DNS ligt weet ik niet. Ik ga ze niet bellen, want dat kost goud geld. Ik houd een logje bij van de uitval, en als het te gek wordt dien ik een klacht in.

NB het wordt tijd dat de opta of de consumentenautoriteit of weet ik veel wie eens regels gaat opstellen voor call-centers en helpdesks. Een tarief van 1 euro zoals Speedlinq dat berekent kan ik wel begrijpen (ze zijn qua snelheid nl. wel goedkoop dus ze zullen ergens moeten bezuinigen) maar het is natuurlijk belachelijk dat je ook betaalt als je in de wacht wordt gezet. Ik heb meermalen meegemaakt dat ik 10 minuten of langer naar een bandje zat te luisteren terwijl de kassa gewoon doorrinkelt. Dat heet volgens mij gewoon: oplichterij.

Hans Erik