Speedtouch 330/USB werkt niet meer na upgrade 10.3.3=>10.3.4

na upgrade richting 10.3.4 werkt de verbinding via een speedtouch modem niet meer.

Nu kreeg ik de vraag of een downgrade naar 10.3.3 mogelijk is.

Ook zou ik graag te weten komen wat er juist veranderd in het OS zelf na de update naar 10.3.4

Wat er veranderd is naar 10.3.4 moet je in de upgradeinfo van Apple kijken. Je zult de ellende met een USB modem nog vaak krijgen, het lijkt een weerkerend probleem. Koop of regel bij je ADSL-aanbieder een ethernetmoden / router en je bent van het gezeur af.

Downgraden kan alleen maar met een clean-install en daar zit je niet op te wachten…

Heb je de nieuwste drivers van je modem al gedownload? Dat wil nog wel eens werken.

Ik heb mijn usb-modem aan mijn zoontje als speelgoed gegeven en een sweex modem/router gekocht (MediaMarkt rond de 60 euro en 4 aansluitingen voor andere computers zitten erbijop), Toen was ik pas van de ellende af, ik had de goede drivers, maar moest soms 3x herstarten voordattie herkend werd, en als dat ding het deed, viel de verbinding ook nog wel eens weg.

reden dat ik dat vraag is omdat wij hier op de helpdesk redelijk veel probs hebben als users upgraden naar 10.3.4. Sommigen kunnen zonder probs verderwerken, sommigen willen gewoon nie lukken, derom dat ik even polste naar de mogelijke updates gebeurt na 10.3.4

persoonlijk prefereer ik ook ETH routerkes :slight_smile: