Speedtouch home probleem

Hallo,

Ik heb een Speedlinq abo met zo’n fijne Copperjet waar inderdaad geen router achter kan. Vandaar dat ik een speedtouch home op de kop heb getikt om de zaak op te lossen.

Probleem is echter dat ik met geen mogelijkheid in het modem kom. Standaard IP adres is: 10.0.0.138 en dan krijg ik een popup met een login en password veldje.

Iemand enig idee wat het default password en login is? De modem is altijd gebruikt icm een XS4all abo en er is niets aan getweakt.

De reset knop op de achterkant heeft gen effect, evenal de “ping for life”.

-Help- :x

Op www.speedtouch.nl vindt je antwoord op al je vragen, dus zoek daar eerst eens.

Ik wil je wel een beetje op weg helpen:
Heb je als gebruikersnaam al admin geprobeerd? En wachtwoord ook admin, of wachtwoord 1234?
En die restknop heeft wel degelijk effect, als ik me goed kan herinneren reset deze bij langdurig indrukken het wachtwoord en de gebruikersnaam naar de default waarden.

Speedtouch uit (stekker eruit) resetknop indrukken en vasthouden Speedtouch aan Na 5-10 sec de resetknop weer loslaten

En nu is hij zeker weten weer terug naar de fabrieksinstellingen. Ook geen password meer dus :wink:

Ik heb de site van speedtouch én de desbetreffende handleidingen al doorgenomen. Noppes.

Alles geprobeerd bij login:
admin
administrator
1234
etc.

Niets werkt.

[quote:78f0193e8e="Hugo"]Speedtouch uit (stekker eruit) resetknop indrukken en vasthouden Speedtouch aan Na 5-10 sec de resetknop weer loslaten

En nu is hij zeker weten weer terug naar de fabrieksinstellingen. Ook geen password meer dus ;)[/quote:78f0193e8e]

Werkt helaas niet. Ook vijf minuten indrukken van de reset knop geeft geen resultaat…

Zeker weten dat je hem goed indrukt? :o

Heb je zowel bij gebruikersnaam als wachtwoord 'admin' geprobeerd? Ik lees alleen dat je dat bij gebruikersnaam hebt gedaan. (Zo kwam ik in de Livebox, maar ook in mijn oudere Draytek-router.)

[quote:f529b35a53="Harryman"]Is volgens mij standaard bij dit soort kastjes.[/quote:f529b35a53] Letten we allemaal op? ;)

Hoebedoelu? Hij heeft het niet over z'n wachtwoord gehad, toch?

Alcatel en Thomson modems gebruiken de 10.* reeks dus aan 192.168.1.1 zal je in dit geval niet veel hebben.

Maar een reset zou de job toch echt moeten doen. Probeer het nog eens?

Ik denk dat ie getweakt is ? Heb dat zelf ook wel een geprobeerd, je krijgt het met een reset dan niet in de default mode.

Hier vindt een handleiding voor het Upgraden en weer te Downgraden

http://www.bruring.com/nuke/index.php

:finderoud:

[quote:3c869a8ec2="Harryman"]Hoebedoelu? Hij heeft het niet over z'n wachtwoord gehad, toch?[/quote:3c869a8ec2] Zomaar een tip, lees het topic even door voor je een post neer zet... :| [quote:3c869a8ec2="Doulos"]Ik heb alles geprobeerd: admin administrator 1234 etc.

Niets werkt.[/quote:3c869a8ec2]

Ook als 'ie getweakt is moet de resetknop nog gewoon werken hoor. Besides, terugtweaken wordt ook lastig als je je modem niet in kan.

[quote:2ad75796f1="Doulos"]Hallo,

Ik heb een Speedlinq abo met zo’n fijne Copperjet waar inderdaad geen router achter kan. Vandaar dat ik een speedtouch home op de kop heb getikt om de zaak op te lossen.

Probleem is echter dat ik met geen mogelijkheid in het modem kom. Standaard IP adres is: 10.0.0.138 en dan krijg ik een popup met een login en password veldje.

Iemand enig idee wat het default password en login is? De modem is altijd gebruikt icm een XS4all abo en er is niets aan getweakt.

De reset knop op de achterkant heeft gen effect, evenal de “ping for life”.

-Help- :x[/quote:2ad75796f1]

dat kan ik me inderdaad herrineren… het ging ongeveer zo:

stroom van de modem…
10 sec
stroom erop
aan-knop aandrukken
lichtjes branden heel even (knipperen 1 of 2 keer)
dan blijven ze even uit
dan, net op het moment dat er een groen ledje aangaat,
de power-knop indrukken EN ingedrukt houden ( +/- 10 sec)
het kan zijn dat er nu meerdere ledjes knipperen of aangaa, maar das ok
wacht een minuutje of 2
en je kunt op 10.0.0.138 inloggen met admin en PW leeg… meen ik, of inderdaad die 1234

suc6

Bij de Speedtouch home kan je niet een powerbutton ingedrukt houden maar is het gewoon een schakelaar. Ik denk dat je een andere modem bedoelt.

[quote:99b56f34e4="wilko"]Bij de Speedtouch home kan je niet een powerbutton ingedrukt houden maar is het gewoon een schakelaar. Ik denk dat je een andere modem bedoelt.[/quote:99b56f34e4]

my badd, ideed

zet je pen in de reset button en zet de stroom aan, en hou je pen 15 sec in de knop

zet je computer handmatig op 192.168.1.2

en zet als GW 192.168.1.1

en nu naar je browser en suc6 weer

Doe maar liever 10.0.0.138

Oke, na lang zoeken heb ik de vorige eigenaar gemaild en die kwam vrij vlot met het password wat me toegang gaf tot de web-interface.

Ik loop nog tegen wat problemen aan. Als ik de stappen volg om het modem opnieuw in te stellen voor Speedlinq, loop ik vast. Ik gebruik info van de website http://www.wintervorst.com/speed-touch-pro.html.

Bij stap 4 gaat het mis. Zodra ik op “add” druk krijg ik onderstaande foutmelding:
[img:5584190bc7]http://breinstormers.opweb.nl/ifreak/wp-galery/fout.jpg[/img:5584190bc7]

Hierdoor kan ik de stappen niet afmaken en werkt het modem niet samen met de instellingen van Speedlinq.

De firmware heeft overigens als type: KHDSAA.132

Alles wat ik wil is het volgende:
-SThome niet upgraden naar Pro maar gewoon geschikt maken voor Speedlinq.
-Mijn router aansluiten op de Sthome zodat ik mijn netwerk weer kan gebruiken (via de meegeleverde Copperjet lukt dat dus niet).

Anyone?