Speedtouch USB

hallo,

ben sinds 2 dagen eigenaar van een Ibook G4 14"
geweldig! maar nu op internet :evil:
heb ADSL basic van XS4ALL met een speedtouch USB modem…(al veel berichten over gelezen dat het niet echt perfect werkt onder MAC OS X)

de drivers voor de modem van de website van kpn wilde niet installeren…kon het post install script niet openen ofzo…
nu van een of andere site andere drivers gevonden(vs. 3.0.1.2) en modem geinstalleerd…
naar mijn inziens werkt die ok(2 maal groen licht)
als ik nu wil verbinden krijgt ik de foutmelding dat de PPP instellingen niet kloppen en dat ik deze moet controleren…
alle server instellingen kloppen(volgens de site en helpdesk van XS4ALL) misschien lag het aan modem instellingen ofzo… iemand enig idee wat ik moet veranderen???

owhja… MAC OS X 10.3.2

[quote:f022e06a5e="wbph"] iemand enig idee wat ik moet veranderen??? [/quote:f022e06a5e]

beetje flauw misschien, maar het beste kan je het USB modem dumpen en een ethernetmodem nemen…

Oh ja, een paar dagen geleden stond er een soorgelijk probleem.
Bleek dat het de versie van Stuffit expander was die de installer beschadigde.
probeer het eens opnieuw met de nieuwste expander

dat zoiezo.. maar lukte het dus niet om de drivers van http://www.mxstream.com/support te downloaden en te installeren?

HS-L

Ik heb ook voor iemand geprobeerd dit ding met Tiscali ADSL aan de praat te krijgen. No way... Koop een modem/router en je zult er geen omkijken meer naar hebben. Is ook wat ward, nietwaar?

gebruik ook eens de zoek functie zoek op "speedtouch"

en voila:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=17987&highlight=speedtouch

Ik zelf heb ook een speedtouch (ethernet) en het installeren was binnen 10 minuten gebeurd. Je moest via je browser een bestand uploaden naar de modem. Wat instellingen in de systeemvoorkeuren en that's it. Ook van kpn!

ππ

KPN is niet voor niks gestopt met het verspreiden van USB modems. Bel gewoon met KPN ADSL 0900-8085 en ga zeuren dat je ADSL modem kapot is, krijg je een nummer en kan je hem gewoon omruilen voor een Ethernetmodem bij primafoon. Heb je nooit geen problemen meer! En de nieuwe Ethernetmodems werken 100% goed met Airport, hoef je niet te tweaken en je garantie te verliezen.

Ik heb deze modem wel aan de praat gekregen onder 10.3.

Kijk ff hier:

http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-st330.html

Hier vind je ook de nieuwe gebruiksaanwijzing die bedoeld is voor 10.3!

zo een monster van alcatel heb ik ook nog gehad... het is inderdaad wel prutsen tegen dat al die drivers enzo correct geinstalleerd zijn. en er is geen twijfel mogelijk het ligt aan je drivers... ik heb vroeger dat probleem ook gehad en dat was echt prutsen... haal anders de drivers op www.skynet.be en installeer de 10.1, herstart je computer, installeer dan de 10.2 herstart die dan nog eens en steek je modem dan in die usb juist wanneer de computer herstart en dan zou het allemaal in orde moeten zijn. ik heb die modem nu maar weggegeven... hij trekt toch op niet veel :-) dus als je een ethernetmodem kan bemachtigen... doe het gewoon!

mijn modem werkt nog perfect... het bleek dus aan stuffit te liggen! nu geen enkel probleem meer...

dank voor de reacties!