speedtouch510i en IntelMac (OPGELOST)

Ik heb mijn IntelMac inmiddels aangesloten op mijn Speedtouhe 510i op dezelfde wijze als mijn G4 is aangesloten. Poorten in de voorkeuren heb ik exact gelijk ingesteld. Desondanks krijg ik de melding op mijn IntelMac dat ik in achter een firewall zit, die melding krijg ik niet op mijn G4.

Heeft het iets te maken met het feit dat ik nu 2 Macs op mijn Speedtouch heb zitten?

Wat geeft die melding precies? Dus welke Applicatie

Een verklaring hiervoor heb ik niet. Wel zou ik je adviseren om je 510 te vervangen door een nieuwe 546. Die 510 werkt niet goed meer sinds de laatste snelheidsverhoging op het KPN-netwerk (als je daar gebruik van maakt). Het modem geeft niet de volle snelheid en varieert ook qua snelheid elke keer dat je opnieuw contact maakt. Dit heb ik zelf ervaren. Zie speedtest.nl en ADSLgebruikers.nl.

Sorry, this computer is behind a firewall, it is not capable of hosting a VideoChat with remote participants. You can only invite participants from the local network. However, you can accept invitations from other iSpQ VideoChat 6 users.

Dit is de melding die ik krijg

Waarschijnlijk heeft je andere computer via UPnP al een poort ingepikt voor die video chat of hij staat zo vast ingesteld via NAT. Krijg je de zelfde melding als je de Intel mac als eerste opstart?

Heb je je poorten wel juist [url=http://www.portforward.com/routers.htm]geforward[/url]?

Krijg het zelfs als ik alleen de intelmac start

Heb nog steeds het probleem. forwarding is goed gedaan en heb mijn 2e Mac al losgekoppeld en de modem opnieuw opgestart etc....

Ik krijg wel op mijn mac in alle progs mijn eigen cam te zien, dus ik zie mezelf wel, maar kan geen video verzenden en/of ontvangen.

Opgelost, mijn IP adres bleek niet goed in de poorten vermeld!!!