Speedtouchhome modem met Airbase als Router?

Hoi ik heb me gisteren suf gezocht maar niet echt een duidelijk antwoord gevonden.

Een vriend van me heeft een van de eerste modems van Alcatel Toen ADSL nog MXstream heette.
Ik heb die Speedtouchhome Modem gehacked en werkt nu als een DHCP Server die constant verbinding heeft. Inprikken in een mac en die op DHCP zetten. Werkt als een huis.

Nu heeft ie ook nog de eerste Airbase Station van Apple. En hij wilt nu draadloos internetten.
Maar moet ik die Airbase nu als “Hub” laten functioneren? Of moet de Airbase nu als een DHCP Server ingesteld staan? Ik kwam er niet uit.

De Airbase geeft wel alle macs via airport perfect een ip Adress. Maar wilde niet de verbinding delen. En die zag ik ook niet echt om eerlijk te zijn want de Airbase kreeg wel een iP en Subnetmask door. maar geen router.

Dus in het kort:
ADSLmodem met hack: heeft een constante verbinding.
Is ingesteld als DCHP Server.
Werkt met een directe verbinding via Ethernet op elke willekeurige mac met netwerk op DHCP ingesteld.

Airbase oudste model: Hij deelt wel iP adressen uit. Maar krijgt zelf ook geen router door van de modem. Hoe moet hij ingesteld staan om de internetverbinding te delen aan meerdere macs via Airport?

Provider is XS4all.

Alvast mijn dank, Jordan_D

Ik heb zelf bijna dezelfde situatie. Ik zou zelf de Aribase met een vast ip instellen (zelfde range als je speedtouch private network). Je Mac's krijgen dan een ip van de Speedtouch toegewezen, incl. gateway, etc.

Als het goed is kan je dan meteen Internetten.

[edit]Zie ook http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=22622 [/edit]

airport is geen router voor KPN ADSL!

speedtouch home is wel makkelijk te hacken… zodat het ook een router is.
(is dus al gedaan)

dan airport basestation eraan hangen en klaar is kees… zo heb ik het thuis ook… :slight_smile:

@ HS-l: dat beantwoord niet de vraag.

in je AEBS ip-adressen uitdelen [i:92518c8529]uit[/i:92518c8529]zetten.

Het handigst is als je dan in je AEBS instelt dat hij zijn gegevens krijgt uit de DHCP server van de speedtouch, in airport-hulpprogramma > toon alle instellingen > internet > verbindt via: ethernet.

Als hij dat niet wil, kies dan een ipadres net buiten de dhcp range van je speedtouch (als dat 10.0.0.1 tot ..*.150 is, dan kan je bijvoorbeeld 10.0.0.200 kiezen). Werkt ook, en je weet zeker dat de DHCP server dat adres niet nogmaals weggeeft. En stel dat routeradres(gateway) en DNS-adres in op het LAN ip-adres van je speedtouch (standaard 10.0.0.138, geloof ik).