Ik ben eigenlijk wel benieuw naar gemiddelde speelduur van de IPod Nano. Ik heb er twee, I GB en 2 GB en beide spelen niet veel langer dan 6 uur. (zie draadje elders op dit forum) Dit lijkt me nogal kort dus graag wat ervaringen van andere gebruikers
[quote:95f3b0cd68="Apple Website"]Hij heeft ruimte voor drie dagen muziek. Hij heeft een batterij die [b:95f3b0cd68]tot 14 uur [/b:95f3b0cd68]meegaat (1).
size=9:95f3b0cd68Oplaadbare batterijen kunnen een beperkt aantal keren worden opgeladen en moeten op den duur mogelijk worden vervangen. De gebruiksduur van de batterij en het aantal keren dat de batterij kan worden opgeladen, zijn afhankelijk van het gebruik en de instellingen. Ga naar www.apple.com/nl/batteries voor meer informatie.[/size:95f3b0cd68][/quote:95f3b0cd68]
Ja dat zal wel kloppen (theoretisch) als je je beeldscherm maar een paar seconden aan laat staan. Zou je hem constant aan laten staan dan is hij binnen een paar uurtje leeg inderdaad...
Ik doe er toch echt wel langer mee dan 6 uur. Ik reis per dag 3uur op en neer naar werk en laad hem echt maar 1 keer in de 3/4 dagen op. Staat de beeldschermverlichting misschien aan?
Mijn beeldscherm staat altijd 2 seconden aan. Daarna uit. Voor de rest laad hij altijd volledig op en niet zomaar even 10 minuten. Heb hem sinds November 2005 en nog geen enkel probleem mee gehad.
Dus als jou batterij maar 6 uur mee gaat zou ik terug gaan naar de Store en i.c.m. je garanie een nieuwe batterij of iPod vragen. Je hebt er recht op dusja.
Als test wordt aangeraden om max. 1 album in een afspeellijst te laden en deze continue af te spelen zonder de ipod te gebruiken (volume veranderen, nummers skippen). Dan zou je het echte maximum van je batterij weten.
Als je dan nog een grove afwijking hebt kun je er inderdaad mee terug.
Ik heb een test gedaan door helemaal op te laden en dan 1 x aanzetten en verder random laten spelen; dus niet meer aangekomen Na iets meer dan 6 uur waren ze leeg.
Ik heb hier een nano 4GB, en ik heb dat ook gedaan.
In die zin: ik ben naar ‘nummers’ gegaan (waarin je dus ‘alle’ nummers ziet), ben bij 1 begonnen en laat de hele lijst spelen.
Ik heb hem om 1 uur vanmiddag gestart, en hij is nu dus 6 uur bezig. De EQ staat ‘uit’, beeldverlichting is ook uit. Heb niet verder door de menu’s gebladerd. En hij staat nu inmiddels al wel in het rood. Geen idee hoe lang hij nog gaat spelen, maar zeker geen UREN meer.
Nou is het spelen van alle ‘NUMMERS’ wel iets belastender dan een compleet album dat in 1 keer is geimporteerd, omdat de bestanden natuurlijk ‘verspreid’ staan, en niet in de volgorde zoals ze bij ‘nummers’ staan (dat is alfabetisch) maar ik veronderstel dat dat echt verwaarloosbaar is.
Ik vermoed dat mijn batterij ook niet verder zal komen dan hooguit 8 uur. Zou dat een reden zijn om ‘terug’ te gaan? Mijn nano is hooguit 2 maanden oud.
Marius
de beloofde 14 uu wordt op mijn nano van 4 gb ook nooit gehaald! ik priegel dan ook veel ermee maar het zou moeten kunnen.. zeg dan niet dat het 14 uur aan kan..
Haha ik hou jullie op de hoogte... inmiddels is het 21:15 en hij loopt nog steeds. Nog maar een heel klein streepje rood... maar toch.... het is 'iets'
Totale speeltijd tot dusver dus 8 uur en 15 minuten.
Ik ben benieuwd hoe lang hij dit nog gaat volhouden.
Groet,
Marius
[b:f155ca0599] UPDATE [/b:f155ca0599]
Inmiddels 23:09 … en hij loopt nog steeds. Zit nog steeds te luisteren… best lekker eigenlijk zo lang luisteren naar je iPod… onder het mom van: ja ik MOET hem testen hahaha. Van 13:00 tot 23:10 … dat is dus al ruim 10 uur. Maar goed… hij staat nog steeds met 1 piepkleinstreepje rood de batterij…
Is het trouwens met die batterij indicatie net als met de iBook batterijen? Bij de iBook moest je de batterij eerst een keer helemaal leegmaken: dan opladen, en daarna weer helemaal leegmaken. Dan werkte de indicatie pas goed… ik krijg het gevoel dat dat hier ook geldt, want hij staat al meer dan 2 uur op dat laatste rode streepje, terwijl de eerste helft van de batterij indicatie veel sneller ‘verliep’…
0:05 and still playing… maar ik ga slapen. Hoe houdt dat ding het zo lang uit joh gaap
0:36 Ok… nu stopte hij. Dus 11 uur en 36 minuten heeft hij gehaald. 't Is geen 14 uur, maar al met al toch wel ‘aardig’… geen reden voor mij om terug te gaan. Lijkt me althans…
Ik snap dat de 14 uur niet gehaald wordt maar 6 uur is toch redelijk weinig. Ik ben inmiddels terug gegaan naar de Dixons. Die gaan nu ook testen ( weet niet waarom maar "even voor de zekerheid") en als ze inderdaad ondervinden dat er maar 6 uur speelduur is gaan ze terug naar Apple. Wordt dus een langdurige kwestie, zeker 3 tot 4 weken. Bedankt zover voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte.
[quote:c98d474e8f="Marius1976"]Dus 11 uur en 36 minuten heeft hij gehaald. 't Is geen 14 uur, maar al met al toch wel 'aardig'... geen reden voor mij om terug te gaan. Lijkt me althans...[/quote:c98d474e8f] Ook maar eens een iPod Video gaan testen? :innocent:
Mijn splinternieuwe ipod video speelt maar 8 uur (in een dag of 4 tijd) met blacklight op 2sec, equalizer uit en slechts om het uur van aulbum veranderen vooraleer hij op rood staat. Heb hem nog nooit helemaal laten leeglopen omdat ik vrees dat dat niet zo goed is voor je ipod. Maar aan die 14 uren kom is dus ook ver van....
Ik heb inmiddels een nieuwe gekregen . Vooralsnog speelde die bij de eerste test zo'n 9 uur. Nog geen 14 maar ik denk dat ik het er maar bij laat. Ondertussen komt er er nieuwe Nano uit die 24 uur speelt........
Allen bedankt voor de input!
Dank je Marius voor je reactie en je uitnodiging om op deze topic verder te gaan. Voor de rest van de lezers zet ik er even mijn verhaal bij:
Hallo, ik heb een IPod Nano 2Gb met radioremote.
Ik fiets elke dag naar mijn werk, als ik na drie ritjes (3x half uur) mijn IPod uitzet geeft hij nog voldoende
batterijcapaciteit aan, echter als ik s’avonds weer aanzet om naar huis te rijden heb ik alleen nog maar een rood streepje over. De IPod is pas 9 maanden oud
Is dit normaal bij radiogebruik of moet ik toch denken aan een kapotte (leeglopende) accu