Spel spelen vanaf harde schijf ipv DVD

Hoe kan ik vanaf de harde schijf een spel spelen zonder dat steeds om de DVD gevraagd wordt. Ik heb Batllestar aangeschafd en wil dit spel ook vanaf de harde schijf van mijn powerbook kunnen afspelen zonder DVD om stroom te besparen. Ik heb de .dmg naar mijn harde schijf gekopieerd maar het spel wil niet opstarten zonder DVD.

Je maakt een image van je dvd met Schijfhulpprogramma, die je dan voor je je spel gaat spelen elke keer aanklikt zodat er een zogezegde 'dvd' op je bureaublad verschijnt die je computer herkents als het originele spel.

Ja dat dacht ik ook met Warcraft III, daarmee werkt het niet, met veel andere spellen echter wel.

mounten met toast

Nee dat lukt niet. In deze image staat een enekel .dmg file. Klik je daar op, dan ontstaat er een installatie .pkg file. Klik je daar weer op, dan je een .app programma file in een aan te geven map. Deze vraagt weer om de originele DVD. Is een dergelijke programma soms beveiligd tegen het op deze wijze van kopieren?

Met de Harry Potter DVD heb ik het probleem dat het met een image eenmaal werkt. Vervolgens wordt na een tweede opstart weer om de DVD gevraagd.

Volgens mij kan dat alleen met een "no-cd patch". Dit heeft (nogmaals: volgens mij) te maken met beschermingsdingetjes in de cd. Tot nu toe hebben alle spellen die ik via mn HD speel, dus zonder de cd te hoeven gebruiken, allemaal no cd patches.

Het stoort mij niet echt, dat ik niet kan spelen zonder dvd, maar ik heb [b:2c5e8e257b]nog[/b:2c5e8e257b] geen Mac laptop :| Volgens sommige "spoort" Apple niet omdat je de meeste spellen niet kan runnen zonder dvd.. "Dat kan wel op windows," zeggen ze dan.Poeky, er zit meestal beveiliging op die dvd's, maar die kan er ook af worden gehaald. Te verkrijgen op http://www.softpedia.com

[quote:15ae3a38a7="iCore"]Poeky, er zit meestal beveiliging op die dvd's, maar die kan er ook af worden gehaald. Te verkrijgen op http://www.softpedia.com[/quote:15ae3a38a7]

Klopt, daarom heb ik no cd patches gedownload voor die spellen en toen werkte het wel. Spellen waarmee dat gelukt zijn:

-The Sims 2/4
-Rollercoaster Tycoon 3
-C&C Generals
-Splinter Cell
-Myst end of Ages
-Warcraft Reign of Chaos en Frozen Throne

Allemaal zonder DVD gespeeld.

Inderdaad, dat lijkt mij ook de beste manier

Weten jullie waar je het beste no-cd patches voor mac kan vinden?

Als je een toast file van de dvd op dvd brand, zou dat dan niet kunnen?