Het leek mij aardig om een lijst bij te houden met spelletjes (voor OSX) die goed op een mini speelbaar zijn.
De meeste demo's die ik geprobeerd heb doen het namelijk zeer slecht.
Heb je een Demo geprobeerd, of heb je een spel dat goed werkt zet het dan hier neer. Dan word de zoektocht voor games een stuk makkelijker voor iedereen.
Heb je een spel werkend, maar met 1GB RAM, Firewire schijf of een Rev2 Mini met 64Mb VRAM: zet het er even bij.
De spellen die bij mij werken (Firewire schijf - 512MB RAM):
Hier met 512MB en de interne schijf van 80GB (4200rpm) draait de UT2004 Demo probleemloos. Laden duurt welliswaar wat langer, maar het spelen gaat zonder probleem. Zelf ben ik eigelijk ook wel benieuwd naar Demo's van spellen die de moeite waard zijn.
Mwa... Ik heb een iBook 1,2 Ghz, dus is qua specs best vergelijkbaar, maar de meest beperkende factor is inderdaad het videogeheugen. De demo van C&C Generals draait best aardig, alleen kan ik duidelijk zien dat 'ie meer videogeheugen nodig heeft (grond die toch verdacht veel op een bureaublad lijkt met aangepaste kleuren :wink: )
[quote:2953a42fb3="pietjepuk6546"]Ik denk dat geen van je bovenstaande argumenten de echte reden is. Eerde het beperkte vram van 32mb is de schuldige.[/quote:2953a42fb3]
Daarom ben ik de hele dag Demo’s aan het proberen
Ben nu de UT2004 demo aan het downloaden met de Performance Patch.
Ik ken iemand die met z'n Mac Mini (goedkoopste versie) World of Warcraft op mooie settings speelt en heeft er niets over te klagen, dus op een mac mini kan je zeker gamen.
Ik kan [b:909551a667]Battlefield 1942[/b:909551a667] prima spelen op mijn Mac mini (512 Mb RAM, 80 Gb HD) in 1280x1024 mits het zichtveld [i:909551a667]niet[/i:909551a667] hoger ingesteld is dan zo'n 60% en de details redelijk medium tot laag staan.
Nadeel is dat veel voor mij “mist” is met deze instelling, maar liever dat dan schokkerige beelden.
Komen er veel spelers of bots in het spel, of loop je in een dichtbebouwde omgeving zoals een dorpje, dan heeft 'ie er wel een klein beetje moeite mee. Voor de rest is het prima te doen als je niet te veeleisend bent wat grafische pracht en praal betreft.
[quote:693ede661a="Timma!"]Ik ken iemand die met z'n Mac Mini (goedkoopste versie) World of Warcraft op mooie settings speelt en heeft er niets over te klagen, dus op een mac mini kan je zeker gamen.[/quote:693ede661a]
dat is wel handig om te weten.
Ik heb halo, ut2004 demo, america’s army, call of duty demo en Knights of the old republic erop gespeeld of speel het nog.
Vooral ut2004 vond ik nog het beste draaien. Die loopt echt heel soepel. Moet ook wel bij zo’n spel.
Bij halo had de mini soms in de single player bij levels die zeer groot of veel details hadden moeite, maar even de details wat lager zetten en hups, hij doet het weer prima.
Knights of the old republic draait soms wel een beetje traag, maar dat valt best wel mee. Maar dit is echt een heel goed spel. Ik ben behoorlijk start wars fan. En dit spel is echt een spel, zoals elk star wars spel zou moeten zijn.
Bij de mini is het ding wat moeilijk doet de videokaart. Als die nou 64mb was geweest had ik nog meer plezier gehad. Zie voor de spec’s mijn signature.
Op deze site staan heel veel (p)reviews van mac spellen, met vaak ook de systeemeisen erbij.
[quote:3bf580259b="Martiniman"]MacMame en Sixtyforce draaien prima (geen spellen, maar door mij veel gebruikte emulators).[/quote:3bf580259b]
Maar ja, Sixtyforce draait ook op een Cube uit 2000, dus dat zegt niet echt veel :roll: