Spelling controle werkt niet meer.

Op een of andere manier werkt mijn spellingcontrole niet meer. Ik heb geen idee waarom niet en krijg het ook niet hersteld. Iemand enig idee? Voor de duidelijkheid ik draai osx 10.3.3 en heb permissies hersteld en zo, maar zonder resultaat.

Spellingscontrole van Mac of van Office??

Die van de mac, dus die de spelling geeft in mail en ichat.

Heb je in de voorkeuren 'controleer spelling tijdens typen' misschien per ongeluk uitgezet? Probeer eens als je iets typt of je het woordenboek opnieuw kunt kiezen (Wijzigmenu>Spelling>Spelling). En controleer eens in je Bibliotheek in de map Spelling of daar een bestandje 'nl' staat.

Bedankt voor de reacties. Ik zie nu dat het wel werkt in het engels. Er is dus iets mis met nederlands. Ik kan alleen nergens een voorkeurmap spelling vinden :(

Ik heb uiteindelijk de map spelling gevonden, en de nl map van mijn ibook erin gezet. Maar helaas geen resultaat. Ik kan maar tot een conclusie koen: Mijn mac houd niet van nederlands :cry:

Mocht iemand ooit nog een oplossing weten graag een emialtje, want hoewel beter voor mijn spelling, is het knap lastig zonder een hulpje te typen.

Een wat rigoureuze oplossing is natuurlijk een Archiveer & Installeer herinstallatie van het systeem.