Spelling in Mail - waar is cocoaspell

Hallo, weer eens een vraagje/probleempje van mijn kant. Om een nederlandse spellingscontrole in mail toe te passen kon je in het verleden volgens sommige van jullie naar: homepage.mac.com/leuski/cocoaspell/ maar die site is niet meer, weet iemand een andere site/oplossing? ########################################## Hoe zit dat trouwens met spellingscontrole in Office-MacX (sorry!) Weet iemand daar ook toevallig een oplossing voor?

je kunt hem nu downloaden op

cocoAspell

J-W

ps dit is echt een top programma!! :wink:

NL-spelling van Office X staat op de CD in "value pack/proofing tools". de inhoud van "dutch" zet je in "Microsoft Office X/Shared Applications/Proofing Tools" en voila.

als je in mail control klikt of rechter muisknop als je die hebt, dan krijg je een menu met spelling erin. Daar kun je uit diverse talen kiezen waaronder nederlands

groeten

Ik neem aan dat jij 10.2 (Jaguar) hebt, harry, want in 10.1 en ouder zat alleen Engels. Vandaar dat Cocoa Aspell dan een handig hulpmiddel is.

Hallo, ik heb de eerste 2 tips van Jan-Willem en ohho geprobeerd, en ik moet zeggen: Bedankt het werkt allebei fantastisch. Ik kan het iedereen aanraden. Jongens de groeten :)  :)

Ik heb de file met Nederlandse spelling gedownload en geinstalleerd in de juiste folder. In Mail echter kan ik nog geen andere taal selecteren. De FAQ's helpen me ook niet echt op weg. Ben een nieuwe gebruiker, maak ik soms een beginnersfout??

Gr,

Leubie

Ik heb de file met Nederlandse spelling gedownload en geinstalleerd in de juiste folder. In Mail echter kan ik nog geen andere taal selecteren. De FAQ's helpen me ook niet echt op weg. Ben een nieuwe gebruiker, maak ik soms een beginnersfout??

Gr,

Leubie

Leubie, controleer eens of CocoAspell in Teksteditor werkt? Indien niet heb je ergens een stap te weinig gezet bij het installeren.

Ben je misschien vergeten het Nederlandse woordenboek te activeren in System Preferences? In het 'Spelling' paneel bij 'dictionaries' op de pijtljes klikken en naar 'Dutch' gaan. Vervolgens 'enable' aanvinken. Voor de zekerheid even uitloggen en weer inloggen.