Spelling uitzetten

Hallo beste mensen,

Dit is waarschijnlijk een zeer domme vraag (in ieder geval voor iemand die geen leek is al zeg ik het zelf). De hele tijd moet ik ‘Check spelling as you type’ uitzetten in verschillende programma’s om te voorkomen dat die nare rode lijntjes er ongewenst bij komen te staan. Weet iemand hoe ik dit permanent kan uitzetten?

Groet, Wilfred

start 'nieuw bericht', ga naar menu 'wijzig' en dan 'spelling' (de bovenste) alle nieuwe berichten starten dan met die instelling.

Misschien kijk ik zeer scheel maar ik zie niets waar ik het uit kan zetten.

Groet, Wilfred

[quote:988d0ac6b4="wilfred"]Misschien kijk ik zeer scheel maar ik zie niets waar ik het uit kan zetten.

Groet, Wilfred[/quote:988d0ac6b4]

zo letterlijk schrijf ik het niet, als je handeld zoals ik omschrijf werkt het, daar gaat het toch om

klik in het tekstvlak op rechtermuisknop of ctr klik. ga naar spelling en zet het daar uit! (door op check spelling as you type te klikken geloof ik!!)

HS-L

Ja dat doe ik inderdaad altijd als ik de spelling-controle uit wil zetten. Zodra ik het programma echter opnieuw opstart staat het weer aan. Dat wil ik zien te vermijden. Iemand nog tips? Bij voorbaat dank.

Groet, Wilfred

In Mail moet je dat in de voorkeuren uitzetten (bij 'nieuw bericht'). In andere programma's zal dat ook wel zo zijn (niet gecheckt).