spellingscontrole in WORD

hoi

ik heb het volgende probleem met word en de spellingscontrole: ik heb language ingesteld staan als ‘dutch’ als ik dan spelcheck doe in dat document zegt hij ‘spelcheck is complete’ terwijl er toch echt fouten in het bestand staan? blijkbaar checkt hij niet goed.
ik heb ff op dit forum gezocht en iemand gaf de tip om het valuepack dutch van de installatiecd’s te installeren. Ik heb dit geprobeerd maar ik kon die niet echt vinden op de cd’s (?). Wel vond ik een dutch-installer en die heb ik gedraaid. Nog steeds werkt het echter niet.
kan iemand me helpen hoe ik dit aan het werk krijg?

alvast bedankt!

Als het office X is, staat de Nederlandstalige spelling idd op de value pack. Kies op de cd voor value pack, selecteer proofing tools en kies dan Nederlands en installeer. Kies dan Dutch als taal voor spelling in word. Bij offie 2004 staat het standaard mee geïnstalleerd.

Heb je bij [b:e71eb3fba7]Tools > Language[/b:e71eb3fba7] Dutch als taal ingesteld voor de tekst?

zoals moodjoo zegt en dan op default klikken. Word neemt dan de gekozen taal de volgende keer dat je een standaar document opent. Als je een al bestaand document wil controleren moet je het hele kunstje over doen, omdat dit document eventueel nog op een andere taal staat.

vergeet niet in een bestaand document alle text te arceren en dan de spelling check te doen. (ook hier weer op de ingestelde taal letten.)

dank voor de tips

ik heb inderdaad precies gedaan wat jullie zeggen. Vanuit word for windows (ja ik ben switcher :wink: ) wist ik ook hoe dit werkte. Het rare is alleen dat het dus niet werkt.
Ik stel de taal in als dutch en dan doe ik dus de spellingscontrole en zegt hij dat de controle compleet is (terwijl er dus echt fouten in zitten!)
hoe kan ik controleren of ik inderdaad ook echt de library van dutch heb geinstalleerd?
Je zou toch verwachten dat als bij mij de library niet geinstalleerd is dat hij dan zou aangeven dat hij hem niet kan vinden bij het checken?

En heb je in [b:0fb9f8ac51]Preferences[/b:0fb9f8ac51] je dictionary ook als Dutch ingesteld? :?

bij preferences heb ik bij spelling en grammar 1 vakje staan, waar bij staat: custom dictionary. Als ik hierin kijk staat daar language: dutch

is dit wat je bedoelt?

Ja, dat bedoelde ik. Normaal zou het toch moeten lukken als je én die dictionary op Dutch hebt staan én je Language ook als Dutch hebt ingesteld. :?

En wordt de spelling ook gecontroleerd als je word instelt op controleer spelling tijdens typen ?

nee ik heb dat wel aanstaan maar ik de controle word niet uitgevoerd (althans ik zie geen kringeltjes onder de letters) volgens mij is er dus iets niet goed ingesteld maar wat?

Ik zou al eens beginnen met vanuit de valuepack de Nederlandstalige proofingtools te installeren en kijken of hij het dan doet.

ik heb op cd2 alleen een map met packages. ik kan verder geen valuepacks ontdekken uit de map packages heb ik 2 installers gedraaid; dutch en languages nog steeds geeft de spellingscontrole in word dezelfde problemen

?

[quote:12d26887b0="digitalguru"]Als het office X is, staat de Nederlandstalige spelling idd op de value pack. Kies op de cd voor value pack, selecteer proofing tools en kies dan Nederlands en installeer. Kies dan Dutch als taal voor spelling in word. Bij offie 2004 staat het standaard mee geïnstalleerd.[/quote:12d26887b0]

dit zou inderdaad de oplossing moeten zijn, ik heb het pas ook gehad en bij mij werkte het, zie ook dit [b:12d26887b0]topic[/b:12d26887b0]

Staat niet op cd twee staat op cd 1 waar de office op staat. Meer dan waarschijnlijk is je Nl proofing niet geïnstalleerd.

sorry voor het verspillen van jullie tijd. ik was steeds op de osx-cd aan het kijken ipv op de officeX-cd (sukkel)

nu is het dus gelukt :slight_smile:

bedankt!

ik heb dit ook gedaan value pack geinstaleerd bij tools en in de voorkeuren maar nog steeds is volgens hem sadfgasdf een goed nl woord dus