[quote:d230701841="Wat Yaris in het speurneuzentopic"]Het Speurneuzentopic is een rommeltje geworden. Er worden vragen gesteld die in een ander subforum thuishoren en verschillende vragen en de antwoorden daarop lopen dooreen. Daarbij wordt dit topic slechts door een beperkte groep gebruikers gevolgd waardoor vragen over ongebruikelijke dingen weinig kans op een antwoord hebben. Daarom gaat dit topic op slot. Gelieve voor alle vragen voortaan een apart topic aan te maken in het juiste subforum. Dus: Apple-gerelateerde vragen in het subforum dat daarover gaat, niet-Apple-gerelateerde vragen in de Lounge. [/quote:d230701841]
Ik denk dat velen het speurneuzentopic wel fatsoenlijk gebruikten. Het topic was handig om snel, op een simpele vraag antwoord te krijgen.
Volgens Yaris zou voor iedere kleine zoektocht een nieuw topic geopend moeten worden.
Gevolg: er worden te veel topics geopend voor dingen die gemakkelijk in één topic kunnen, zoals het speurneuzentopic.
Geef ons nog een kans.
Als het we het speurneuzentopic niet terug krijgen is het zo, dan leggen we ons er wel bij neer.
Precies en ik vind het niet normaal dat zo'n topic wordt gesloten als je goede moderator wilt zijn Yaris sluit dan niet zo'n mooi topic maar een onnozel topic zoals: Welke Apple-gerelateerde aankoop heb je als laatste gedaan?.
Dat is een stom topic want je kan het ook gewoon posten in: Yeah ik heb een nieuwe ... gekocht.
Dus ik snap het niet.
Beetje rare beslissing denk ik,nu gaat iedereen dus voor iedere domme (of slimme) vraag een apart topic maken,wat de boel nog onoverzichtelijker maakt.
Als je onzin topics wil sluiten kan ik wel 10 andere aanwijzen hoor. :wink:
[quote:278aa33aa2="Pete.Z"]
Als je onzin topics wil sluiten kan ik wel 10 andere aanwijzen hoor. :wink:[/quote:278aa33aa2]
Maak een polletje waar we kunnen stemmen welke onzin er dicht mag namens de bezoekers 8)
[quote:ea768bd0ff="DrStrange"][quote:ea768bd0ff="Pete.Z"]
Als je onzin topics wil sluiten kan ik wel 10 andere aanwijzen hoor. :wink:[/quote:ea768bd0ff]
Maak een polletje waar we kunnen stemmen welke onzin er dicht mag namens de bezoekers 8)[/quote:ea768bd0ff]
Ben je gek,leven en laten leven,elk topic heeft zo zijn eigen aanhangers die er lol aan beleven,en dat lijkt mij een perfecte regeling.
Onzin dat ie dicht is. Lijkt een beetje op ´´Ik heb het gevoel een schop uit te moeten delen op dit forum omdat ze er een zooitje van maken dus gooi ik dit topic maar dicht en hoop ik dat ze het niet leuk vinden´´ actie...
Dit zal gewoon tot gevolg hebben dat iedereen zijn of haar kleine vragen in een apart topic gaat stellen. Kleine moeite lijkt me? Als je echt iets wilt weten, moet je er wat voor over hebben. En daarnaast was het ook buitengewoon irritant als je een vraag had gesteld in het Speurneuzentopic en er kwamen een aantal vragen overheen, waardoor jouw vraag niet meer te zien was. Dat is ook niet alles. Ik begrijp de beslissing van Yaris dus wel!
[quote:817fe34677="@iMen"]Onzin dat ie dicht is. Lijkt een beetje op ´´Ik heb het gevoel een schop uit te moeten delen op dit forum omdat ze er een zooitje van maken dus gooi ik dit topic maar dicht en hoop ik dat ze het niet leuk vinden´´ actie...[/quote:817fe34677]
Over het slotje zelf kan ik niet echt een mening vormen, ik kom nooit in dat topic, dus in hoeverre dat terecht is zou ik moeten gokken... Maar over de actie in het algemeen: vind je dat heel erg gek ? Laten we eerlijk wezen, het IS hier de laatste tijd ook af en toe een teringbende van jewelste...
[quote:3d626dae4c="unSOUND"]Laten we eerlijk wezen, het IS hier de laatste tijd ook af en toe een teringbende van jewelste...
:([/quote:3d626dae4c]
Lichtelijk uitgedrukt…
Maar ik zit trouwens echt niet te wachten op nog meer nieuwe topics hier in de Lounge, want met vlagen wordt er voor elke [i:3d626dae4c]lauwe scheet[/i:3d626dae4c] een topic aangemaakt :roll:
Het probleem is dat er te weinig [i:66c3745b3e]serieuze[/i:66c3745b3e] nieuwe topics aangemaakt worden in de Lounge. Het verplaatsen van vragen van het Speurneuzentopic naar aparte topics zal daaraan verhelpen zodat de Lounge een meer levendig en afwisselend karakter krijgt en we niet de hele tijd op topics zitten te kijken als [i:66c3745b3e]Het "of" spel[/i:66c3745b3e] en [i:66c3745b3e]Yeah ik heb een nieuwe ... gekocht[/i:66c3745b3e].
Benieuwd wanneer de Mods een tik op de vinger krijgen van het Beheer want die willen juist zo veel mogelijk [i:a408903513]gezellige en onzinnige[/i:a408903513] topics in de Lounge :sealed:
[quote:70b145fc34="Yaris"]Het probleem is dat er te weinig [i:70b145fc34]serieuze[/i:70b145fc34] nieuwe topics aangemaakt worden in de Lounge. Het verplaatsen van vragen van het Speurneuzentopic naar aparte topics zal daaraan verhelpen zodat de Lounge een meer levendig en afwisselend karakter krijgt en we niet de hele tijd op topics zitten te kijken als [i:70b145fc34]Het "of" spel[/i:70b145fc34] en [i:70b145fc34]Yeah ik heb een nieuwe ... gekocht[/i:70b145fc34].[/quote:70b145fc34]
Dat heb je zelf verzonnen,neem ik aan…
Maar ik ben het in zoverre met je eens dat die eindeloze klote topics veel te lang zijn,en veel te veel domineren.
Mijn oplossing zou zijn om dat soort nonsens allemaal op slot te gooien.
Het speurkneuzendraadje is vanaf het begin af aan vrij geforceerd geweest. Een vergeefse poging om een wildgroei aan allerlei al dan niet dwaze zoekopdrachten in te dammen, maar zo werkt het niet.
Vragen naar welk liedje een bepaald deuntje is kun je moeilijk in hetzelfde draadje zetten waar iemand ook om swarovskikristal bedelt of een geschikte autoverzekering zoekt.
Net zo’n communicatiechaos als een theekransje of een chatbox. Yaris heeft gelijk.
Vóór het topic gelezen te hebben, heb ik gestemd dat ik 'm terug wil. Na het topic lezen, ben ik ook over. Het topic is zoals Trabant zegt te breed. Het was voor niet Apple gerelateerde vragen bedoeld, maar daar houdt zich ook niet iedereen aan. En daarbij kunnen ook al die niet Apple gerelateerde vragen in 1 topic.
Ik heb soms ook wel het gevoel dat ik een klein vraagje heb, waarvan ik weet dat iemand of velen hier vast heel snel het antwoord op weet. En dan vind ik het ook zonde om een nieuw topic te openen. Dat probleem haalde het speurneuzen topic weg, maar niet voor de Apple gerelateerde zaken.