Splitscreen in FCP3

Weet er iemand hoe je in FCP 3 een splitscreen moet maken. (met splitscreen bedoel ik dat er 2 filmpjes naast elkaar afspelen)

Hoi, je moet gewoon elk filmpje resizen tot de helft...lijkt me zo.... En dan elk filmpje op een aparte track zetten,

Koen

Inderdaad, maar dat is niet specifiek voor 3, geld namelijk ook voor de andere versies. Wanneer ze op de juist grootte staan sleep je ze in positie zoals jij ze wil hebben.

Eventjes ter verduidelijking, dit is wat ik bedoel, is dit ook wat jullie bedoelen? (gemaakt met photoshop) [img:d33c8f3bf6]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=1748[/img:d33c8f3bf6][/img]

Yep, is precies wat ik bedoel...

Ff resizen en hopsakee, is gebeurd…

Suc6
Koen

Met resizen bedoel je dan de grote van je beeld? Zo ja, hoe doe je dat dan, want ik ben nogal een FCP N00b. Thx voor de reacties

Daar rechtsboven je venster zit een menuutje waar je een functie wireframe oid kunt kiezen. Sorry heb hier momenteel geen Final Cut bij de hand, maar ik dacht dat die het was. En dan kun je de sporen in je venster slepen en resizen enzo.

[quote:f7410f155d="Visualfreak01"]Daar rechtsboven je venster zit een menuutje waar je een functie wireframe oid kunt kiezen. Sorry heb hier momenteel geen Final Cut bij de hand, maar ik dacht dat die het was. En dan kun je de sporen in je venster slepen en resizen enzo.[/quote:f7410f155d] Ja, thx ik heb het gevonden Ik heb het gevonden via het menuutje en dan scale, maar als ik de twee beelden op 2 verschillende layers zet krijg ik maar 1 beeld te zien. Weet je hoe dat komt? Thx

[quote:cf325ce1d1="Hanhart"][quote:cf325ce1d1="Visualfreak01"]Daar rechtsboven je venster zit een menuutje waar je een functie wireframe oid kunt kiezen. Sorry heb hier momenteel geen Final Cut bij de hand, maar ik dacht dat die het was. En dan kun je de sporen in je venster slepen en resizen enzo.[/quote:cf325ce1d1] Ja, thx ik heb het gevonden Ik heb het gevonden via het menuutje en dan scale, maar als ik de twee beelden op 2 verschillende layers zet krijg ik maar 1 beeld te zien. Weet je hoe dat komt? Thx[/quote:cf325ce1d1]

Is ook makkelijk, in het zelfde schermpje kun je ook de posities van de beelden veranderen. Je ziet er nl. maar 1 omdat ze boven elkaar staan. de bovenste laag is altijd dominant. Suc6

JA het werkt :D 8) THX iedereen

Dat soort dingen moet je vaak even weten. Kost een beetje veel tijd om daar de handleiding voor door te nemen.

Ik was iets aan het monteren bij een vriend (op een 23" scherm :D ) en ik vond de handleiding niet :D en de helpfunctie maakte me niet veel wijzer. Gelukkig is macosx.nl er nog :finderoud: :apple: